ارتباط هوایی استان کرمان با 10 فرودگاه داخلی و خارجی

به گزارش کرمان نو، “علی قاسم زاده” در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، اظهار کرد: استان کرمان دارای 5 فرودگاه فعال در شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت و بم است.
وی با بیان اینکه صرفا از فرودگاه بین المللی شهر کرمان روزانه 27 پرواز به صورت رفت و برگشت انجام می شود، افزود: این پروازها به صورت هفتگی و روزانه به مقصد شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اهواز، تبریز، اصفهان، زاهدان، کیش و همچنین نجف اشرف انجام می شود.
مدیر کل فرودگاه های استان کرمان با تاکید براینکه این استان قابلیت اتصال هوایی به تمام نقاط ایران و جهان را دارد، افزود: تلاش می شود تا تعداد پروازهای داخلی و خارجی استان کرمان افزایش یابد.
قاسم زاده با اشاره به کاهش 30 درصدی تورها و سفرها به خارج از کشور تصریح کرد: در مقابل شاهد افزایش 45 درصدی تورهای ورودی به ایران هستیم که بیشتر آنها را گردشگران مذهبی تشکیل می دهد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هزینه سفر به ایران برای گردشگران خارجی ارزان تر شده است، اظهار کرد: وجود امنیت پایدار، بهبود وضعیت اماکن اقامتی و گردشگری، افزایش تعداد پروازها و غیره سبب تمایل بیشتر گردشگران جهان به ویژه کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس جهت سفر به ایران شده است.
مدیر کل فرودگاه های استان کرمان با تاکید براینکه راه اندازی هر خط پروازی جدید باید برای شرکت های هواپیمایی دارای صرفه اقتصادی باشد، تصریح کرد: باید با انجام تبلیغات گسترده در سطح ملی و فراملی زمینه جذب گردشگران و به دنبال آن ایجاد و یا افزایش تعداد پروازها را فراهم آورد.
قاسم زاده با اشاره به اینکه تمامی شرایط و امکانات برای حضور و فعالیت ایرلاین های داخلی و خارجی در استان کرمان فراهم است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد افزایش تعداد پروازهای داخلی و خارجی در این خطه باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31239
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.