افتتاح بازارچه صنایع دستی در شهر جهانی گلیم سیرجان

غلامرضا فرخی بیان کرد: هر سال به مناسبت فرا رسیدن ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی و به پاس تلاش هنرمندان و فعالان این عرصه برنامه‌های متنوعی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته معاونت صنایع دستی برنامه‌های متعددی در نظر گرفته است از جمله افتتاح بازارچه صنایع دستی در شهر جهانی گلیم سیرجان که از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

فرخی با اشاره به اینکه این بازارچه در قالب ۲۵ غرفه به نمایش و فروش صنایع دستی هنرمندان این شهر می‌پردازد، تصریح کرد: این بازارچه با همکاری هیأت مدیره مجتمع تجاری مهر سیرجان راه اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: هنرمندانی که در این بازارچه به فعالیت می‌پردازند به مدت ۲ سال مشمول آموزش رایگان از سوی فنی و حرفه‌ای خواهند بود و همچنین در این بازارچه صنایع دستی بومی شهرستان سیرجان به ویژه گلیم شیریکی پیچ به گردشگران معرفی می‌شود.

وی به نشست و هم اندیشی با مدیر موزه صنعتی و رئیس دانشکده هنر دانشگاه باهنر و همچنین هنرمندان و صنعتگران شاخص استان در خصوص برگزاری نمایشگاه ۲ سالانه صنایع دستی و هنرهای سنتی در محل موزه صنعتی کرمان اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه هر ۲ سال یک بار در استان برپا خواهد شد.

فرخی یادآور شد: بازدید از کارگاه‌های تولید زنده صنایع دستی مجموعه کاروانسرای گنجعلیخان، کارگاه احیا شده شالبافی، بازار میدان قلعه به منظور احیا دوباره رشته مسگری ، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی محلی در شهرستان بم با همکاری اتاق بازرگانی این شهرستان و دیدار با پیشکسوتان صنایع دستی از دیگر برنامه‌های هفته صنایع دستی خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28860
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.