باغات پسته، ظرفیتی برای رونق گردشگری رفسنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی کرمان گفت: باغات پسته رفسنجان ظرفیتی برای رونق گردشگری این شهرستان به شمار می رود.

به گزارش کرمان نو، فریدون فعالی در نشست با فعالان صنعت گردشگری شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه کرمان سرزمین شگفتی های پنهان است اظهار کرد: بنده به واسطه مسوولیتم در سه استان کشور به این باور رسیدم که این استان دارای ظرفیت ها و قابلیت های متنوع تاریخی، فرهنگی و گردشگری بی نظیری است که متاسفانه از آنها بهره کافی برده نمی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: امروز گردشگری به عنوان کالای لوکس در سبد خانوار به شمار نمی رود و در اولویت خانواده ها قرار گرفته است.
او بیان کرد: توانمندسازی محیط از شاخص های مهم گردشگری به شمار می رود که متاسفانه در صنعت گردشگری کرمان به خوبی دیده نمی شود.
فعالی به پسته رفسنجان با عنوان طلای سبز اشاره کرد و گفت: پسته یک برند و یک ظرفیت برای جذب گردشگران به سوی این شهرستان است که باید با استفاده از این ظرفیت، تورهای گردشگری متعدد و بسته های سفر متفاوتی را آماده کرد.
او با اشاره به اینکه در اسناد بالا دستی کشور، گردشگری در اولویت قرار گرفته است افزود: باید متناسب با این اولویت منابع مناسبی را نیز برای این صنعت در نظر گرفته شود.
فعالی به دره راگه شهرستان رفسنجان اشاره کرد و گفت: با ایجاد زیرساخت گردشگری در جوار این ظرفیت می توان گردشگران زیادی را به سوی این شهرستان سوق داد.
او خاطرنشان کرد: خانه حاج اقا علی رفسنجان به زودی با همکاری یکی از معین های اقتصادی استان کرمان به چرخه گردشگری وارد می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77631
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.