نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران 98


تبلیغات؛ لازمه‌ی معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: سالن‌های نمایشگاه به‌گونه‌ای تقسیم‌بندی شده‌اند که استان‌های محروم و دارای ظرفیت در حوزه گردشگری در کنار هم قرار گیرند.

مسعود اسکندری در گفت‌وگو با «کرمان نو» بیان کرد: پیش از این جایگیری استان‌ها در سالن‌های نمایشگاه به گونه‌ای بود که چند استان محروم در یک سالن و استان‌های با ظرفیت بالا هم در سالنی دیگر قرار داشتند که با برنامه‌ریزی دوباره آنها را جا به‌جا کردیم.

او در پاسخ به اینکه غرفه متعلق به استان کرمان نسبت به بعضی از استان‌های دیگر جای مناسبی ندارد، گفت: در این سالن استان گیلان هم حضور دارد که از لحاظ گردشگری جایگاه بدی ندارد و در هر صورت بازدیدکنندگان قطعاً به همه سالن‌ها می‌روند.

اسکندری در پاسخ به این سؤال که غرفه کرمان را چطور ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: کرمان امسال خیلی ویژه آمده است و با توجه به اینکه آقای فعالی تجربه حضور در نمایشگاه‌های مختلف را دارند اینجا هم خوب عمل کرده‌اند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی کشور در خصوص اینکه شنیده شده گفته‌اید کرمان استانی است که از لحاظ میراث فرهنگی عقب افتاده و مشکلاتی وجود داشته است، به صراحت گفت: من نگفته‌ام کرمان عقب مانده است اما می‌شود جلوتر از این چیزی که هست برود.

وی اضافه کرد: کرمان پتانسیل‌های خوبی از جمله آثار باستانی مشهور و قابل ملاحظه‌ای دارد و همچنین یک استان چهار فصل است، بنابراین می‌تواند در این حوزه قوی شود.

وی ادامه داد که مهم‌ترین مؤلفه برای استفاده از این ظرفیت‌ها معرفی است، که این کار در درجه اول باید از داخل استان شروع و در این زمینه تبلیغ شود.

اسکندری با اشاره به اینکه مسیر دسترسی به کرمان نسبت به بسیاری از استان‌های مرکزی سخت‌تر است، عنوان کرد: بهترین راه حل برای این موضوع در نظر گرفتن تمهیداتی در زمینه حمل و نقل است.

به گفته وی این نمایشگاه‌ها و سمینارها بهترین فرصت برای معرفی استان‌ها است و باید از آن استفاده کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی کشور  در خصوص سهمیه بنزین نوروزی بیان کرد: آقای مونسان وزیر میراث فرهنگی این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند، ما امیدواریم پیشنهاد ایشان به تصویب برسد که البته دور از انتظار هم نیست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42384
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.