ناشناخته ماندن جاذبه‌های گردشگری، بزرگترین مشکل گردشگری استان

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان گفت: ناشناخته ماندن جاذبه‌های گردشگری کرمان مهم‌ترین مشکل حوزه گردشگری در این استان است.
آن‌طور که مهر نوشته مهدی سیاوشی در کارگروه گردشگری استان کرمان بر لزوم معرفی جاذبه‌های گردشگری استان تاکید کرد و گفت که این استان دارای هفت اثر ثبت جهانی است که ظرفیت بزرگی محسوب می‌شود.
او با تاکید بر لزوم معرفی چهره واقعی استان کرمان به گردشگران داخلی و خارجی افزود: در حال حاضر سومین ابرماراتن بین‌المللی راه ابریشم ایران در بیابان لوت منطقه شهداد در حال برگزاری است و برنامه‌های دیگری هم در حوزه گردشگری تا پایان امسال اجرا خواهد شد.
رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه تدوین طرح جامع گردشگری استان کرمان را امضا کرده‌ایم، افزود: به دلیل تغییر نرخ یورو عملاً اجرای این طرح امکان‌پذیر نیست.
سیاوشی از سرپرست استانداری کرمان درخواست کرد که فردی به‌عنوان مدیر این پروژه معرفی کند و ادامه داد: امیدواریم با این اقدام بتوانیم ظرف مدت شش ماه این طرح را تهیه و تدوین کنیم.
وی گفت که استان کرمان در لیست زرد کشورهای ژاپن و فرانسه قرار دارد و باید برای خروج از این لیست اقدام اساسی انجام شود.
رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان با تاکید بر لزوم افزایش پروازهای خارجی از استان کرمان ادامه داد: علاوه بر این باید پروازهای داخلی به‌ویژه به استان‌های هدف گردشگری افزایش پیدا کند.
سیاوشی خواستار ورود معین‌های اقتصادی به حوزه گردشگری شد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در بحث تسهیلات گردشگری رتبه دوم در معرفی به بانک‌ها را دارد و این در حالیست که در بحث پرداخت تسهیلات رتبه ۱۹ را داریم.
وی از دره راگه به‌عنوان یکی از جاذبه‌های عظیم گردشگری استان کرمان نام برد و افزود: استان کرمان در لیست زرد کشورهای ژاپن و فرانسه قرار دارد و استانداری کرمان و وزارت امور خارجه باید برای خروج از این لیست اقداماتی انجام دهند. ذکر این نکته ضروری است که ژاپنی‌ها بسیار علاقه‌مند به حضور در استان کرمان هستند.
سرپرست استانداری کرمان هم در این جلسه گفت: توسعه گردشگری با تمامی منافع و نکات مثبت آن، در کشور ما سخت و ظریف است که متولیان امر باید در برنامه‌ریزی‌های خود به حساسیت کار توجه داشته باشند.
محمدجواد فدایی ضمن گرامیداشت هفته گردشگری ادامه داد: توسعه گردشگری باید با توجه به ظرافت‌های موجود در این عرصه انجام شود .
وی گفت: در برگزاری تورهای گردشگری باید به نحوی اقدام شود که تمامی ضوابط و جوانب دینی، شرعی و فرهنگی رعایت شود.
فدایی با تاکید بر معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان، افزود: از حضور دست‌اندرکاران صنعت گردشگری در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حمایت می‌کنیم.
سرپرست استانداری کرمان اضافه کرد: در صرف هزینه‌ها و اعتبارات باید به مهندسی ارزش توجه ویژه‌ای صورت گیرد و به نحوی اقدام شود که اعتبارات و تسهیلات موجود به‌درستی و به‌طور کامل جذب شود و به بهترین شکل نیز مورداستفاده قرار گیرند.
وی گفت: کوتاهی‌ها و برخی کم‌کاری‌های کلی در سیستم اداری ما در مقایسه با کشورهای پیشرفته وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها اقدام شود.
فدائی افزود: در استان کرمان به‌عنوان خاستگاه هواپیمایی ماهان نباید مشکلی در ایجاد پروازهای خارجی داشته باشد و باید در این زمینه پیگیری‌های لازم انجام گیرد.
سرپرست استانداری کرمان اظهارداشت: باوجود تمامی ظرافت‌ها برای توسعه گردشگری، همواره از توسعه این صنعت حمایت کرده و خواهیم کرد.
وی ادامه داد: جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان کرمان مواد اولیه بسیار خوبی برای توسعه صنعت گردشگری به شمار می‌رود و این صنعت به دلیل اشتغال‌زایی بالا، درآمد مناسب و بازدهی سریع از جایگاه ویژه‌ای در مسیر توسعه برخوردار است.

گلباف، منطقه جا مانده از گردشگری

با فعالیت غیرمجاز خانه‌های اسکان گردشگری برخورد می شود

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20070
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.