با فعالیت غیرمجاز خانه‌های اسکان گردشگری برخورد می شود

آنطور که مهر نوشته سید مصطفی آیت اللهی موسوی در جلسه کارگروه گردشگری در ارتباط با کاهش هزینه‌های تغییر کاربری املاک به گردشگری افزود: برای تغییر کاربری نباید هیچ هزینه‌ای از ارباب رجوع دریافت شود و این مساله در قانون به طور خاص آمده و به صورت عام شهرداری حق دریافت وجه در این زمینه را ندارد.

وی ادامه داد: اما در مواردی که فردی نمی‌خواهد تغییر کاربری بدهد اما فضای خانه خود را بدون هماهنگی تغییر می‌دهد و مشمول ضوابط نباشد کار غیر قانونی انجام داده و پیگرد قانونی دارد.

موسوی گفت که قطعا خانه‌هایی که تغییر کاربری داده می‌شوند برای جذب گردشگر و امنیت نیاز به پارکینگ دارند که در این خصوص باید تصمیم گرفته شود.

معاون عمرانی استانداری کرمان بیان کرد: در رابطه با احیا، ساخت و تبدیل ساختمان مسکونی باید پروانه آن اصلاح و طرح‌هایشان به شهرداری ارائه شود.

وی افزود: اگر کسی متقاضی احداث واحد گردشگری باشد با هماهنگی شهرداری و میراث فرهنگی باید قبل از پایان کار تقسیط خود را انجام دهد.

موسوی در خصوص نصب تابلوهای گردشگری در ابتدای ورودی شهر کرمان گفت: کار جانمایی این تابلوها به عهده شهرداری است و ساخت آن‌ها توسط سازمان میراث فرهنگی انجام شود.

معاون عمرانی استانداری کرمان به تخلیه ساختمان اسناد ملی به منظور راه‌اندازی اداره میراث فرهنگی شهرستان اشاره و گفت: استانداری آماده همکاری با میراث برای احداث ساختمان اداری میراث فرهنگی است.

وی گفت: با توجه به توافق انجام شده بین سازمان میراث فرهنگی و سازمان اسناد ملی مقرر شد تا ساختمان اسناد ملی در جای خود باقی بماند اما هزینه بازسازی آن توسط میراث پرداخت شود. همچنین سازمان اسناد ملی هزینه احداث ساختمان اداری میراث فرهنگی را پرداخت کند.

معاون عمرانی استاندار کرمان در خصوص راه‌اندازی میدان قلعه به عنوان محل آموزش و تولید صنایع دستی افزود: کمیسیون با این پیشنهاد موافقت کرد و نحوه کار به این صورت است که باید جلسه‌ای بین سازمان میراث فرهنگی، اوقاف، شهرداری و استانداری تشکیل شود تا در این خصوص توافقی صورت گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19938
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.