هشدار زرد هواشناسی برای نیمه جنوبی و جنوب غرب استان کرمان


رگبار و رعدوبرق در راه کرمان از پنج‌شنبه عصر

به گزارش «کرمان نو»، اداره کل مدیریت بحران استان کرمان از ورود سامانه بارشی نسبتاً قوی در روزهای پنجشنبه و جمعه به کرمان خبر داد و با صدور اطلاعیه‌ای، هشدار سطح زرد صادر کرد.

 به گزارش اداره کل مدیریت بحران استان از ورود سامانه بارشی نسبتاً قوی در روزهای پنجشنبه و جمعه به کرمان خبر داد و با صدور اطلاعیه‌ای، هشدار سطح زرد صادر کرد.

 بر اساس این اطلاعیه از فردا بعدازظهر (پنج‌شنبه ۲۵ آبان)  تا ابتدای هفته آینده ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، بارش پراکنده، رگبار، رعدوبرق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

 بیشینه بارش‌ها در نیمه جنوبی، جنوب غرب و ارتفاعات مرکزی استان در پنجشنبه‌شب و روز جمعه برآورد می‌شود و آب‌گرفتگی معابر، جاری‌شدن روان آب، اختلال تردد و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق دور از انتظار نیست.

 براین‌اساس، کاهش دما در کرمان محسوس و احتمال بارش برف در ارتفاعات محتمل است.

 این مخاطره برای روزهای پنج‌شنبه و جمعه است و شهرستان‌های ارزوئیه، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رودبارجنوب، سیرجان، عنبرآباد، قلعه‌گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار، ماهان، منوجان، میانده جیرفت و نرماشیر را پوشش می‌دهد.

 توصیه می‌شود، از اسکان، تردد و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شود و احتیاط لازم در عملیات کوهنوردی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها به‌ویژه در نیمه جنوبی صورت گیرد.

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111078
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.