اگر آلودگی رفع نشود، مس سرچشمه در سال 98 تعطیل می‌شود

عیسی کلانتری امروز با اشاره به اینکه مس سرچشمه آن‌قدر آلودگی دارد که سال‌هاست دام‌های آن منطقه سقط جنین می‌کنند و وای به حال انسان‌ها، گفت که از ابتدای سال ۹۸ اگر مس سرچشمه شرایط سولفور را اصلاح نکرد باید تعطیل شود.

این اظهار نظر از سوی رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حالی مطرح شده که پیش از این هم مسوولان استانی در خصوص آلاینده بودن این کارخانه هشدارهایی را داده بودند.

چندی پیش هم حسین رشیدی، رییس دامپزشکی کرمان به «پیام ما» گفت: در خصوص آلاینده بودن مس سرچشمه و اثرات آن بر دام های منطقه از سوی دامپزشکی کرمان اقداماتی صورت گرفته است.

او تاکید کرد: هم اکنون این کارخانه علاوه بر پرداخت غرامت به دامداران اقداماتی را هم در خصوص کاهش آلودگی انجام داده است. البته اقدامات انجام شده کافی نیست.

در حالی از اثرات آلودگی این کارخانه بر حیوانات منطقه صحبت می شود که نمی توان اثرات این آلودگی را بر سلامت انسان نادیده گرفت.

در سال 94 نجمه صادقی گوغری یکی از اعضای شورای شهر سرچشمه، از افسردگی بالا در این منطقه سخن گفته و علت را آلودگی مس بیان کرده بود.

او گفته بود: آلودگی این کارخانه حتی روی روحیه مردم تاثیر بدی گذاشته است. همچنین این شهر فضای بسته ای دارد و محیط منطقه هم کوهستانی است که همگی این عوامل باعث شده که مشکل افسردگی در این شهر بیشتر دیده شود.

طی سال های گذشته همواره از سوی مسوولان محلی آلاینده بودن مس سرچشمه مطرح شده است، اما تا کنون نتیجه ای در برنداشته.

مس سرچشمه باید تا راه‌اندازی کارخانه اسید، تولید را کاهش دهد

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20001
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.