دستگاه‌های برتر اجرایی استان کرمان معرفی شدند

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در بیست‌ویکمین جشنواره شهید رجایی استان کرمان ضمن تقدیر از دستگاه‌های اجرایی برتر استان، رشد چهار پله ای استان کرمان را در فضای کسب و کار یاد آور شد.

صبح امروز سه‌شنبه پنجم شهریور بیست‌ویکمین جشنواره شهید رجایی استان کرمان در دانشگاه فرهنگیان استان برگزار و از دستگاه‌های اجرایی برتر بر اساس شاخص‌ها و گروه‌های مختلف در یک سال گذشته تجلیل شد.

رشد 4 پله ای استان کرمان در فضای کسب و کار

به گزارش کرمان نو رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه شعار جشنواره امسال “افزایش اعتماد عمومی” است گفت: تحقق این شعار از طریق ارتقاء فرهنگ سازمانی، شفافیت و سلامت اداری و توسعه دولت الکترونیک انجام می‌شود.

رودری ادامه داد: بنای اساسی در جشنواره شهید رجایی راهبردهای برنامه جامع نظام اداری و سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اصلاح نظام اداری است که در دور دوم اجرای برنامه هستیم.

وی با اشاره به این که خدمات ارائه شده از سوی دولت به لحاظ قیمت تمام شده، خیلی گران است گفت: این خدمات با هزینه گزافی ارائه می شود، در صورتی که در بخش غیردولتی این کار به شکل منطقی تر و با قیمت پایین تر اتفاق می افتد.

وی ضمن اشاره به رشد 4 پله ای استان کرمان در فضای کسب و کار گفت: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته در سال 97، رتبه فضای کسب و کار استان کرمان در کشور شانزدهم بود که در بهار امسال این رتبه در سطح کشور ارتقاء یافته و به دوازدهم رسیده است.

ایجاد صندوق ضمانت مددجویان کمیته امداد

استاندار کرمان نیز در بخشی از این  مراسم گفت: رتبه استان کرمان در میزان رضایتمندی مردم از دستگاه‌های اجرایی نسبت به رتبه‌های اول، تفاوت نمره ای چندانی ندارد البته تا وضعیت ایده آل فاصله داریم و برای بهبود آن کار می کنیم.

دکتر فدایی ضمن اشاره به این که در سال گذشته با تلاش کارمندان دولت موفقیت های خوبی در استان کرمان داشته‌ایم گفت: 156 میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد در مشاغل خرد، خوداشتغالی و مشاغل خانگی پرداخت و 11 هزار شغل در این زمینه ایجاد شده است.

وی افزود: 6 هزار و 235 شغل در سال گذشته برای مددجویان کمیته امداد ایجاد و قول 12 هزار شغل دیگر از مدیر کل این نهاد گرفته شده، البته مددجویان کمیته امداد در زمینه تسهیلات مشکل ضمانت دارند که با ایجاد صندوق ضمانت مددجویان این مشکل را رفع می کنیم.

در ادامه استاندار آمارهایی در زمینه اشتغال روستایی و عشایری داده و گفت: در سال گذشته 324 میلیارد تومان تسهیلات 6 درصد به  این حوزه اختصاص داده و 6 هزار و 593 شغل مستقیم ایجاد شده است.

وی افزود: در گازرسانی روستاها نیز از سال 92 تاکنون 725 روستا گازرسانی شده است.

فدایی با اشاره به اهمیت ایجاد پنجره واحد هم گفت: پنجره واحد گامی موثر در فضای کسب و کار است.

همچنین فدایی از اجرای طرحی برای تحلیل نحوی انجام کار ارباب رجوع در ادارات مختلف خبر داد و گفت: در این طرح نماینده ای از استانداری در ادارات مختلف حضور پیدا کرده و با پرسش سه سوال از مراجعه کنندگان از نحوه پاسخگویی آن اداره به وی مطلع می شویم.«بعضا افرادی به ما مراجعه کرده و می گویند یک سال به یک اداره مراجعه می کنند و جواب نمی گیرند که این امر چند دلیل دارد و ما برای مشخص شدن دلیل این موارد، که آیا مشکل از مراجعه کننده، اداره، قانون و … است، این طرح را در ادارات استان اجرا و مسائل را رصد خواهیم کرد.»

5 هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد ساخته می شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به توانمندسازی خانواده های مددجویان کمیته امداد تصریح کرد: ما دو سال پیاپی رتبه برتر را در بین کمیته های امداد سراسر کشور به دست آورده و 117 درصد جذب اعتبارات تبصره 16 را در سال گذشته داشته ایم.

صادقی در مورد آمار سوتغذیه در استان گفت: 19 هزار و 200 فرزند زیر 6 سال دچار سوء تغذیه در خانواده های نیازمند در استان کرمان داریم که کمتر از 5 درصد آنها مددجوی ما هستند اما ما به بقیه نیز خدمات ارائه می دهیم.

وی در ادامه یاد آور شد: در سفر سال گذشته رییس سازمان برنامه و بودجه به کرمان مصوب شد 10 هزار واحد مسکونی برای محرومان استان ساخته شود که 5 هزار واحد آن مربوط به مددجویان کمیته امداد است.

در پایان مراسم از دستگاه‌های اجرایی برتر در شاخص‌ها و گروه‌های مختلف تجلیل شد،لیست دستگاه‌های اجرایی برتر به شرح زیر است:

در شاخص های عمومی
رتبه اول: شرکت نیروی برق شمال استان
رتبه دوم: شرکت شهرک های صنعتی

در شاخص های اختصاصی
رتبه اول: اداره کل دامپزشکی استان
رتبه دوم: اداره کل پست استان

در گروه حمایتی
رتبه اول: مدیریت درمان تامین اجتماعی

در گروه علمی فرهنگی و آموزشی
رتبه اول:اداره کل آموزش و پرورش استان

در گروه عمومی و قضایی
رتبه اول:اداره کل امور مالیاتی استان

در گروه بیمه ها ،بانک ها و شرکت‌ها
رتبه اول:شرکت آب و فاضلاب روستایی استان

در گروه زیربنایی و تولیدی
رتبه اول:اداره کل راه داری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان

در اقتصاد مقاومتی
رتبه اول: دانشگاه علوم پزشکی
رتبه دوم:اداره کل صنعت معدن و تجارت جنوب استان
رتبه سوم: اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان

در زمینه استقرار میز خدمت
رتبه اول: اداره کل پزشکی قانونی استان
رتبه دوم:اداره کل تامین اجتماعی استان

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=33131
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.