علت 45 درصد تصادفات محور بم کرمان خواب آلودگی است

سرگرد ملاحسینی گفت: پوشش حوزه استحفاظی پلیس راه بم-زاهدان در 12محور فرعی و اصلی از جمله محور بم-کرمان 74 کیلومتر،بم –رستم اباد 25کیلومتر، بم –جیرفت 41کیلومتر، دارزین –دهبکری 28 کیلومتر و محورهای فرعی و روستایی دریجان،دولت آباد،اسپیکان،کرک و نارتیج، نظام شهر و.. در مجموع حدود 150کیلومتر است که به طور میانگین می توان تمام محورهای اصلی را به صورت 24ساعته ومحورهای فرعی را از طریق تیم های گشت تحت پوشش قرار داد تا خلاء نیروهای پلیس در روستاها دیده نشود و مردم بدانند که پلیس در همه جا حضور دارد.

فرمانده پلیس راه بم زاهدان افزود: هر زمان فرد خاطی جان و مال مردم را به خطر بیندازد اعمال قانون خواهد شد و به شدت با ان فرد خاطی برخورد می شود.

سرگرد ملاحسینیدرخصوص قاچاق سوخت عنوان کرد: این افراد تمکین به قانون ندارند و بدلیل اینکه رانندگی آنها انتحاری و مخاطره آمیز است و جهت حفظ جان رانندگان دیگر ماموران راهنمایی و رانندگی فعلا تعقیب و گریز انجام نمی دهند و اگر پلاک ها مخدوش نباشد به تیم های بعدی اعلام می شود
ملاحسینی اظهارداشت: 12 دوربین ثابت به صورت رفت و برگشت و تیم های گشتی نیز دوربین به همراه دارند در محورها در حال فعالیتند و نمی توان گفت کمبود نداریم اما اگر بتوان فاصله دوربین های ثابت را کمتر کرد و این فاصله به 10کیلومتر برسد اثربخشی بهتری برجای خواهد گذاشت.

وی در مقایسه هفت ماهه اول سال های 96 و 97 خاطرنشان کرد: به صورت کلی در تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی 35درصد افزایش داشته ایم اما در تعداد متوفیان 42درصد کاهش و از 100 درصد تصادفات 45.5 درصد علت آنها واژگونی، خستگی و خواب آلودگی بوده است که 52.8درصد تصادفات در محورهای اصلی و 42 درصد محور فرعی روستایی و 5درصد فرعی و اختصاصی مانند منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید را شامل می شوند و همچنین بیشترین ساعات تصادفات 8شب تا12 شب بوده و خودروهای سواری و وانت 65درصد وموتورسیکلت 25درصد سهم در تصادفات را داشته اند.

وی در جهت فرهنگ سازی خاطرنشان شد: در راستا فرهنگ سازی بیشتر به رانندگان خودروهایی که در توقیف پلیس می باشند اموزشهای لازم داده میشود و یکی از شرایط ازاد کردن وسیله نقلیه اموزش و راهنمایی است همچنین با اموزش پرورش شهرستان بم صحبتهایی شده تا نیروهای پلیس با حضور در مدارس به صورت هفتگی این اموزش ها به فرزندان انتقال داده شود و در ادامه با دهیاری ها و بخشداری ها تعاملاتی صورت گرفته است تا با حضور در مساجد و تکایا قوانین راهنمایی و رانندگی نهادینه شود
سرگردملاحسینی افزود: در حوزه شهر بروات با همکاری امام جمعه، شورای شهر و کتابخانه دوره گرد مهربانی بم طرح دوم راننده منضبط به زودی به مرحله اجرا در خواهد امد که در این طرح با اهدای کتاب و لوح تقدیر از رانندگان منضبط تقدیرو تشکر بعمل خواهد امد.
فرمانده پلیس راه بم- زاهدان درباره شناسایی نقاط حادثه خیز و ایمنی جاده ها گفت:باهمکاری اداره راهداری شهرستان بم نقاط حادثه خیز و ایمنی جاده ها شناسایی شدند خطکشی محور و شیار لرزاننده در مسیراستفاده شده است اما علائم راهنمایی رانندگی در بم بدلیل نوع چسب و درجه حرارت این منطقه زودتر از کار می افتند .
وی افزود:در حوزه جاده ها سرعتگاه و یا دست انداز نداریم اما در تقاطع های تی شکل که به جاده اصلی می رسد سرعتگاه هایی وجود دارد که برابر استاندار د و طبق دستور العمل هستند.
فرمانده پلیس راه بم زاهدان در خصوص سامانه سپهتن اظهارداشت: این سامانه در شهرستان بم بر روی خودروهای ناوگان مسافربری نصب و در مرحله اجرا است و قصد داریم به زودی خوردروهای حامل سوخت نیز از این سامانه استفاده نمایند زیرا این سامانه سرعت صورت وضعیت، تخلفات و عکس راننده را به پلیس راه ارسال می کند و در صورت عدم رعایت راننده و مراجعه آن فرد به پلیس راه به وی گزارش داده می شود تا به نزدیکترین پلیس راه مراجعه کند.

وی افزود: شهروندان می توانند در صورت وجود هر گونه پیشنهاد، شکایت، انتقاد و یا تقدیر از پرسنل با شماره های 110 و 197 تماس حاصل نمایند.

سرگرد ملاحسینی گفت: از تمامی رانندگان و کاربران ترافیکی درخواست دارم در هر محوری که رانندگی می کنند قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و با داشتن کرامت انسانی حافظ جان خود و سرنشینان خودرویشان باشند همچنین از اصحاب رسانه که سفیران فرهنگی در عرصه ترافیک هستند می خواهیم در زمینه فرهنگ سازی بیشتر ما را همیاری نمایند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21002
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.