حواشی انتخابات هیات رییسه شورای شهر کرمان| چه کسی به همه نامزدها رای منفی داد؟

برای هر سمت هیات رییسه تنها یک نفر کاندیدا شد. برای ریاست محمد فرشاد، نایب رییسی علی بهرامی و خزانه داری محمدرضا میرحسینی.

اما اعلام نامزدی تنها یک نفر برای هر سمت تنها نکته قابل توجه این انتخابات نبود. رای منفی یکی از اعضای شورا به همه گزینه‌های هیات رییسه دیگر وجه اشتراک انتخاب اعضای هیات رییسه بود.

فرشاد با هشت رای موافق، دو رای ممتنع و یک رای منفی رییس شد.

بهرامی هم با هفت رای موافق، سه رای ممتنع و یک رای منفی توانست نایب رییس باقی بماند.

میرحسینی هم با 10 رای مثبت و یک رای منفی خزانه دار شورا شد.

اما کدام نماینده شورای شهر کرمان به همه گزینه‌ها رای منفی داد؟

شورای شهر کرمان 11 عضو دارد. هفت نفر در لیست اصلاح طلبان بودند (فرشاد، بهرامی، زهرا ایران منش، میرحسینی، کامیاب، خدادادی و ارجمند) سه نفر در لیست اصولگرایان (معصوم زاده، منصور ایران منش و چناریان) و مشرفی هم به صورت مستقل توانست وارد شورا شود.

از آنجا که اصلاح طلبان اکثریت شورا هستند، طبیعتا اکثر تصمیمات مهم را آن‌ها می‌گیرند. این قضیه در مورد انتخاب هیات رییسه هم صدق می‌کند. همانطور که در انتخابات شب گذشته در هر پست یک اصلاح طلب کاندیدا شد و دست کم هفت رای موافق داشت.

سه عضو اصولگرا و یک عضو مستقل شورا هم در بزنگاه‌هایی مانند انتخابات هیات رییسه نهایت کاری که می‌توانند انجام دهند، رای منفی است.

دیشب اما در انتخاب همه سمت‌ها تنها یک رای منفی وجود داشت که اتفاقات رخ داده در این جلسه و پس از آن همه نگاه‌ها را به سمت ماه‌بانو معصوم‌زاده، نماینده نزدیک به جبهه پایداری می‌برد.

در ابتدای جلسه فرشاد دستور کار را انتخاب هیات رییسه اعلام کرد. در همین حین معصوم‌زاده گفت که «وقتی یک نفر خارج از شورا همه را انتخاب کرده، چرا انتخابات برگزار شود.»

پس از جلسه هم معصوم زاده در اینستاگرام خود استوری توهین آمیز زیر را گذاشت.Dli7vjkW4AEE7jZ

 

این استوری وقتی بیشتر جلب توجه می‌کند که فرشاد پس از پایان انتخابات هیات رییسه شورا، گفت که «دموکراسی یعنی همین انتخابات که به خوبی برگزار شد.»

فرشاد؛ رییس شورای شهر کرمان باقی ماند

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19353
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.