پایان انتظار پنج‌ماهه کرمانی‌ها | فدایی بالاخره استاندار کرمان شد

هشتم خردادماه بود که علیرضا رزم حسینی از استانداری کرمان استعفا داد و دو روز بعد استعفای او از سوی وزیر کشور پذیرفته شد.
به همراه پذیرفته شدن استعفای رزم حسینی، محمدجواد فدایی که معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استانداری کرمان را بر عهده داشت به‌عنوان سرپرست استانداری کرمان انتخاب شد.
پس از انتخاب سرپرست برای استانداری کرمان، فدایی (نزدیک به اصلاح‌طلبان) و شهباز حسن‌پور (نماینده فعلی سیرجان و بردسیر در مجلس و نزدیک به اصولگرایان) به‌عنوان گزینه‌های احتمالی برای تصدی استانداری مطرح شد.
باگذشت زمان با توجه به اینکه حسن‌پور راه دشوار استعفا از نمایندگی مردم در مجلس را مقابل خود داشت، از گزینه‌های تصدی استانداری کرمان کنار رفت.
در این میان زمزمه‌هایی در خصوص مطرح‌شدن گزینه دیگر که علی اوسط هاشمی، استاندار سابق سیستان و بلوچستان بود شنیده شد.
با توجه به اینکه اوسط هاشمی یکی از اصلاح‌طلبان اصیل است، نمایندگان اصولگرای کرمان به اداره استانداری کرمان توسط فدایی راضی شدند.
از استعفای علیرضا رزم حسینی از استانداری کرمان بیش از پنج ماه می‌گذرد.
طی این ماه‌ها باوجود ابراز نگرانی‌های زیاد به دلیل اداره استان با سرپرست از سوی مسوولان استانی، اما وزارت کشور بارها و بارها معرفی استاندار کرمان را به دلیل ابلاغ قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان عقب انداخت.
اگرچه این قانون 21 شهریورماه ابلاغ شد اما باوجود گذشت بیش از دو ماه از ابلاغ، بازهم خبری از معرفی استاندار کرمان نشد تا اینکه امروز هیات دولت استانداری محمدجواد فدایی را در کرمان تصویب کرد.
این در حالی است که در روزهای گذشته برخی نمایندگان استان کرمان در مجلس به وزیر کشور هشدار داده بودند که اگر تا پایان این هفته استاندار کرمان را معرفی نکند، او را به صحن علنی مجلس می‌کشانند.

آیا دولت کرمان را فراموش کرده؟

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21170
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.