شهردار كرمان زير فشار [معاون استاندار]

ماجرا از این قرار  است که نامه‌ای به امضای ابوالقاسم سیف الهی، معاون عمرانی استاندار خطاب به شهردار کرمان ارسال شده که در آن بر تخریب خانه شهر ظرف ۲۰ روز آینده تاکید شده است.

سیف الهی در این نامه گفته اگر تا ۲۰ روز روز آینده شهرداری اقدام به تخریب خانه شهر نکند، بخشی از اعتباراتی که قرار بود از طرف استانداری به پروژه‌های عمرانی اختصاص یابد، برگشت می‌خورد.

روال نشست‌های عمومی شورای شهر کرمان از این قرار است که در اول مصوبات کمیسیون‌ها بررسی شده و بعد از آن نامه‌های رسیده به شورا  رسیدگی می‌شود.

جلسه دیشب با ۱۱ نفر اعضا کار خود را آغاز کرد اما هنگامی نوبت به خواندن نامه سیف الهی در جلسه شد دو تن از اعضا( پنجعلی زاده و منصوری) جلسه را ترک کردند تا جلسه از حد نصاب خود خارج شود و رسمیت بیفتد. ولی با وجود این مسئله باز نایب رئیس شورا نامه را خواند ولی برای آن تصمیم گیری نشد.

شنیده می‌شود بابایی، شهردار کرمان تا کنون در مقابل فشارها برای تخریب خانه شهر ایستادگی کرده است.

قطعا میدان شهدا با طرح قبلی شروع به کار نخواهد کرد

پروژه میدان شهدا که یکی از طرح‌هایی است که حرف‌های زیادی را به همراه داشته و از ابتدای رو نمایی از طرح اولیه آن صحبت‌های متفاوتی را به همراه داشته دیشب اکثریت اعضا بر طبل شروع نشدن این پروژه کوبیدند.

سخنگوی شورا در این باره می‌گوید ما با زیبا سازی ظاهر میدان شهدا مشکل نداریم ولی با این که بخواهید میدان را بردارید و گودبرداری کنید و آن را تجاری کنید مخالفیم.

او تاکید می‌کند با این شرایط مالی شهرداری دارد نباید این پروژه شود علی الخصوص که در بافت قدیمی شهر کرمان است و هنوز مسائله کارشناسی نشده که می‌شود در آن قسمت چنین کاری کرد یا خیر.

فتح الله مویدی که در این جلسه ریاست جلسه را بر عهده داشت ضمن تاکید صحبت‌های ربانی زاده می‌گوید هر پروژه‌ای که  قصد شروع شدن دارد باید منابع مالی آن مشخص شود و نمی‌شود بدون فکر به این مسئله کاری را شروع کرد.

زهرا لری عضو دیگر شورا گفت: از لحاظ تجاری شدن شهر کرمان اشباع شده است و دیگر ظرفیت برای ایجاد مغازه تجاری ندارد و تمام کسبه‌های قبلی هم از وضعیت درآمدی خود ناراضی هستند.

اما منصوری یکی دیگر از اعضا که به نظر می‌رسد در این پروژه طرف شهردار را گرفته می‌گوید طرحی را که نمی‌شود بدون دلیل رد کرد، باید متخصص بیاید و اگر آن را تایید کرد شروع کنیم.

منصوری درباره منابع مالی این پروژه هم می‌گوید قرار است شرکتی تمام واحدهای تجاری آن  را بخرد و با این کار منابع مالی آن هم تایید می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=9521
1 نظر
  1. […] ۱- شهردار کرمان زیر فشار معاون استاندار […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.