آغاز انتخاب رشته دانش‌آموزان پایه نهم، به صورت غیرحضوری

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۴۶ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز پایه نهم استان از ۱۵ تیر ماه جاری می‌توانند با ورود به سامانه pada.medu.ir و رویت فرم شماره شش، بدون نیاز به حضور در مدرسه و به صورت غیرحضوری، رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسما، “احمد اسکندری نسب” امروز ۱۵ تیرماه با اعلام این خبر افزود: ظرفیت مدارس و مناطق آموزش و پرورش استان برای هر رشته تحصیلی، مشخص و در سامانه بارگذاری شده است.

وی اظهار کرد: برای انتخاب رشته هر دانش آموز ۱۰۰ نمره در نظر گرفته شده که با توجه به نظر معلم، مشاور مدرسه و نظر دانش آموزان و اولیای آن‌ها اعمال شده است.

اسکندری نسب تصریح کرد: میانگین نمرات دروس ریاضی و تجربی برای دانش آموزان متقاضی رشته ریاضی فیزیک باید به ترتیب حداقل ۱۴ و ۱۳ و برای متقاضیان رشته علوم تجربی به ترتیب حداقل ۱۳ و ۱۴ باشد.

وی بیان کرد: دانش آموزان متقاضی رشته‌های ادبیات و علوم انسانی، علوم تجربی و فنی و حرفه‌ای، به دو اولویت الف و ب تقسیم بندی شدند که گروه الف در اولویت ثبت نام هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: دانش آموزانی که در اولویت ب قرار دارند، به شرط خالی بودن ظرفیت مدرسه در رشته مورد نظر، می‌توانند ثبت نام کنند.

وی گفت: شرط خرید اینترنتی کتاب‌های درسی برای دانش آموزان پایه دهم، ثبت اطلاعات و انتخاب رشته تحصیلی آن‌ها در سامانه پادا و تأیید آن از طرف مدیر مدرسه است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73476
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.