نهادهای مردمی خانواده زندانیان نیازمند را حمایت کنند

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به فعالیت نهادهای حمایتی در کشور عنوان کرد: متاسفانه شرایطی به نحوی است که روز به روز بر مددجویان این مراکز افزوده شده و با توجه به محدودیت های مالی و امکاناتی، کار برای این نهادها نیز دشوار شده و در راستای حمایت از خانواده زندانیان نیازمند، نهادهای مردمی با دستِ باز و به دور از چارچوب‌های اداری زمینه مناسب‌تری برای کمک دارند.

“یدالله موحد” در جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان کرمان افزود: با توجه به توسعه کمک‌های خیران به انجمن حمایت زندانیان و نیز توسعه درآمدهای حاصل از فعالیت‌های اقتصادی انجمن حمایت زندانیان کرمان زمینه‌ای فراهم شده که تمامی خانواده‌های زندانیان نیازمند تحت پوشش قرار گیرند.

وی با اشاره به این مطلب که خانواده‌های زندانیان نیازمند با توجه به شرایط اقتصادی کنونی با مشکلات متعددی روبرو هستند، اظهار کرد: با مشاهده میدانی وضعیت خانواده‌های زندانیان نگاه قضات و خیران به حمایت از این خانواده‌ها به میزان بسیار زیادی تغییر می‌کند زیرا بسیاری از خانواده‌های زندانیان نیازمند در شرایطی به سر می‌برند که با مشاهده این وضعیت دل هر انسانی به درد می‌آید.

موحد کمک‌های مالی به خانواده‌های زندانیان را ناچیز دانست و ادامه داد: مستمری‌های ماهانه ارائه شده به خانواده زندانیان جوابگوی نیازهای آنها به ویژه در شرایط اقتصادی کنونی نیست.

وی بر انتخاب یک مشاور اقتصادی به منظور هدفگذاری صحیح‌تر در حوزه اقتصادی انجمن حمایت زندانیان تاکید کرد و گفت: هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان درصدد هستند که بهترین زمینه‌های قانونی سرمایه‌گذاری اقتصادی را شناسایی کرده و از این مسیر کمک‌های ارائه شده به خانواده زندانیان را افزایش دهند.

رییس کل دادگستری استان کرمان تمرکز بر فعالیت‌های تولیدی را از رویکردهای اصلی انجمن حمایت زندانیان کرمان برشمرد و با اشاره به این مطلب که در سال جاری بالغ بر یک میلیارد تومان برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند هزینه شده است، تصریح کرد: در استان کرمان همچنین تاکید شده که قضات تصمیم‌گیرنده به ویژه قضات فعال در دادسراها قبل از صدور حکم نسبت به دیدار با خانواده زندانیان و بررسی وضعیت آنها اقدام کنند تا در نهایت حکم صادره متناسب با جرم متهم و حکمی واقعی و عینی باشد.

وی با اشاره به فعالیت نهادهای حمایتی در کشور از جمله بهزیستی و کمیته امداد، عنوان کرد: متاسفانه شرایطی به نحوی است که روز به روز بر مددجویان این مراکز افزوده شده و با توجه به محدودیت‌های مالی و امکاناتی، کار برای این نهادها نیز دشوار شده است.

لزوم ورود نهادهای مردمی برای حمایت از خانواده‌ زندانیان

موحد تصریح کرد: نهادهای مردمی با دستِ باز و به دور از چارچوب‌های اداری زمینه مناسب‌تری برای کمک به افراد در معرض آسیب دارند.

وی یادآور شد: در معاونت اجتماعی دادگستری کل استان کرمان نیز زمینه‌های مناسبی برای همکاری با مجموعه‌های دست اندرکار در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی وجود دارد.

موحد با اشاره به ورود معاونت اجتماعی دادگستری کل استان کرمان به ساماندهی شهرک صنعتی، عنوان کرد: در این منطقه با جمعیت قابل توجه و با جرایم متفاوت و گسترده، اقدامات بسیار خوبی برای ساماندهی منطقه آغاز شده است و با توجه به تدوین سند جامع ساماندهی این منطقه و  بر اساس آمارهای موجود و بافت جمعیتی آن، منتظر حضور بخش غیردولتی برای توسعه فعالیت‌های حمایتی هستیم.

وی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر بالغ بر ۹۸۰ خانواده زندانیان نیازمند تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان کرمان قرار دارند، گفت: براساس تلاش‌های انجام شده از سوی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان، در حال حاضر تمامی خانواده‌های زندانیان نیازمند کرمان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان قرار دارند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: فعالیت‌های اقتصادی انجمن حمایت زندانیان باید به نحوی باشد که ماهانه درآمد داشته باشد تا بتوان کمک‌های لازم را به خانواده زندانیان نیازمند ارائه کرد.

“سیدمجتبی حسینی” توسعه کمک‌های مالی، درمانی و آموزشی را از نیازهای خانواده زندانیان محروم دانست و افزود: خیران کمک حال بسیار خوبی برای مجموعه زندان‌ها هستند و تلاش می‌شود که این کمک‌ها در مسیر مشخص در انجمن حمایت زندانیان جذب شده و سپس به زندان‌ها اختصاص یابد تا در زمینه‌های مورد نظر خیران هزینه شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73480
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.