ادارات و مدارس ریگان تعطیل شدند| توفان شن 39 نفر را راهی مراکز درمانی کرد

توفان شن که از روز گذشته در شهرستان ریگان آغاز شده موجب تعطیلی ادارات و مدارس این شهرستان شد و 39 نفر را راهی بیمارستان کرد.

فرماندار ریگان با اشاره به تشدید توفان شن در ریگان گفت: ۳۹ نفر راهی مراکز درمانی شدند و راه ارتباطی ۴۱ روستای این شهرستان مسدود شده است.

امین باقری افزود: ۱۵۰ روستای مناطق جنوبی شهرستان ریگان در محاصره گرد وغبار شدید قرار دارند که نیرو‌های امدادی به این روستا‌ها اعزام شده اند.

وی از کندی تردد در محور ترانزیتی ریگان -چابهار به علت گرد و غبار خبر داد.

با توجه به اعلام وضعیت کیفی هوا در ریگان ، غلظت ذرات PM2.5 سه برابر حد مجاز و غلظت ذرات PM10 حدود ۲۰ برابر حد مجاز شده است.

فرماندار ریگان وضعیت شهرستان ریگان را بحرانی برشمرد وافزود: تمامی دستگا‌های اجرایی شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند.

باقری تصریح کرد: گرد وغبار شدید علاوه بر مشکلات تنفسی خسارات زیادی به بخش‌های کشاورزی فضای سبز شهری وعمران روستایی وارد نموده است .

باقری بیان داشت:افزایش کانون‌های بحران فرسایش بادی، تعطیلی مالچ پاشی و روند کند پروژه های منابع طبیعی بر افزایش گرد وغبار و توفان شن بر شهرستان ریگان افزوده است.

او عنوان کرد:شهرستان ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور است که نیمی از سال توفان دارد.

گرد وغبار تا کنون ۱۶ روستا را خالی از سکنه کرده است.

فرماندار ریگان از استقرار ۸ پزشک در بیمارستان ریگان جهت درمان بیماران تنفسی یاد کرد و گفت: بیمارستان ریگان در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

تعطیلی مدارس بخش نگین کویر فهرج

 

بخشدار بخش نگین کویر فهرج گفت: شدت توفان موجب تعطیلی مدارس امروز در دو نوبت صبح و عصر شد.

امیر آزاد افزود: توفان و شدت ریزگردها موجب کاهش شعاع دید در محورهای مواصلاتی این بخش شده و توفان در دهستان چاهدگال از شدت بسیار بالایی برخوردار است.

هفته گذشته هم توفان شن ۱۵۰ روستا را در محاصره قرار داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42200
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.