مدیرکل میراث فرهنگی کرمان: از حالا نمی‌توان برای نوروز نسخه گردشگری پیچید

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان معتقد است به دلیل نامشخص بودن شیوع کرونا، نمی‌توان از حالا برای نوروز برنامه مشخصی در حوزه گردشگری تدوین کرد.

فریدون فعالی شامگاه گذشته- چهارشنبه هشتم بهمن- در حاشیه جلسه تنظیم بازار و توسعه صادرات استان کرمان در پاسخ به این سوال «کرمان‌نو» که برای ایام نوروز با توجه به ماندگاری احتمالی ویروس کرونا، چه برنامه‌ای در نظر دارید، گفت که مسلما به واسطه کرونا، بحث گردشگری تحت تاثیر قرار گرفته. چون نمی‌دانیم در نوروز از نظر شیوع کرونا در چه وضعیتی هستیم، از حالا نمی‌توان برای تعطیلات عید نسخه‌ای پیچید.

او البته اضافه کرد که باید با تولید محتوای بیشتر برای معرفی کرمان به عنوان استان هدف گردشگری و افزایش امکانات، بتوانیم بعد از پایان بحران کرونا، با قدرت بیشتری در حوزه گردشگری وارد شویم.

این مقام مسئول در خصوص طرح برند کرمان هم گفت که آقای پیروز ارجمند در این زمینه با شهرداری کرمان در حال کار است و در مرحله عقد قرارداد هستیم.

از زمانی که فعالی به سمت مدیرکلی میراث فرهنگی کرمان رسیده، شاهد هستیم که بیشتر سیاست این اداره کل، ثبت میراث ناملموس استان کرمان همانند تهیه آب روغنو بوده. در این خصوص از او پرسیدیم که چه زمانی قرار است شاهد ثبت بنای تاریخی باشیم؟

قطعا به زودی چندین بنای تاریخی را که دارای شرایط لازم هستند، به ثبت می‌رسانیم. مشکلی که در این خصوص وجود دارد، همکاری نکردن برخی مالکان این بناهاست. سعی داریم این مالکان را با بسته‌های تشویقی ترغیب کنیم تا از این ناحیه هم خطری برای ابنیه میراثی خصوصا برای خانه‌های تاریخی ایجاد نشود.

فعالی همچنین در خصوص مرمت تخت درگاه قلی بیگ گفت که تا پایان سال عملیات مرمت به اتمام می‌رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63432
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.