انتقاد امام جمعه جیرفت از عملکرد دانش بنیان در بخش کشاورزی

امام جمعه جیرفت گفت:جایگاه عملکرد دانش بنیان در حوزه کشاورزی منطقه جنوب کرمان به هیچ وجه مطلوب نیست و باید جنبه علمی و دانش محوری چرخه صنعت کشاورزی این منطقه تقویت شود.

به گزارش کرمان نو، حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه های نماز جمعه بیان کرد: جایگاه عملکرد دانش بنیان در حوزه کشاورزی منطقه جنوب کرمان به هیچ وجه مطلوب نیست و باید جنبه علمی و دانش محوری چرخه صنعت کشاورزی این منطقه تقویت شود.

وی افزود: تعیین شعارهای سالانه متناسب با اقتضای زمان است و در 10 سال اخیر محور تعیین شعارهای سالانه از سوی رهبر معظم انقلاب، تولید و اقتصاد بوده چرا که جنگ امروز دشمن با نظام اسلامی برای جداسازی مردم از انقلاب در حوزه اقتصادی است.
وی با بیان مطلب که متاسفانه دهه 90 از دهه های بسیار نامطلوب در حوزه اقتصادی کشور بوده است و دچار رکود بوده ایم اظهار کرد: به نحوی که می توان مدعی شد در این دهه حرفی برای ارائه در حوزه اقتصادی وجود ندارد و
عدم اعتقاد برخی مسوولان به اقتصاد مقاومتی، بی توجهی به رهنمودهای رهبری، تحریم ها و دیگر مسائل را می توان از علل شاخص رکود دهه 90 برشمرد.
تارم خطاب به مسئولان دهه پیش رو گفت: دولتمردان در دهه جدید باید با خاتمه بخشی به بی توجهی ها و تکیه کردن بر اقتصاد مقاومتی علاوه بر جبران گذشته، کارنامه ای درخشان را در حوزه اقتصادی-معیشتی برجای بگذارد.
وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در مدت کوتاه  از عمر دولت جدید اظهار کرد: آثار اقدامات انجام شده تا حدودی محسوس است اما باید با قدرت بیشتر در این حوزه به پیش رفت.
اعلام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» به عنوان شعار سال 1401 از سوی رهبری شاخه ای از اقتصاد مقاومتی است که باید برای رسیدن به مقصد در آن، کارها را مبتنی بر علم و فناوری و خلق اشتغال انجام داد.
امام جمعه جیرفت تولید را  کلید حل مشکلات اقتصادی عنوان کرد و افزود: این مهم باید بر اساس دانش روز باشد.

وی گره حل مشکلات کشاورزی جنوب کرمان را نهفته  در دانش‌بنیان  دانست و گفت: امروز بیش از 400 شرکت دانش بنیان مطرح وجود دارد که بویژه در حوزه کشاورزی باید گسترش یابند و جایگاه عملکرد دانش بنیان در حوزه کشاورزی منطقه جنوب کرمان به هیچ وجه مطلوب نیست و باید جنبه علمی و دانش محوری چرخه صنعت کشاورزی این منطقه تقویت شود.
تارم یکی از مهمترین دلایل ناموفق بودن صنعت خودروسازی ایران را  بی توجهی به شرکت های دانش بنیان  عنوان کرد و گفت: این نقص باید برطرف شود.

امام جمعه جیرفت در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بر لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی  تا ریشه کن شدن کامل ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: از تمام دستگاه ها و ارگان های خدمات رسان بویژه نیروی انتظامی و اورژانس در تعطیلات نوروزی تقدیر و تشکر داریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86712
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.