وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد


برگزاری آزمون اختصاصی تربیت معلم در سال آینده | منبعی برای آزمون معرفی نمی‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال آینده آزمون اختصاصی تربیت معلم را با کنکور سراسری برگزار خواهیم کرد. درسی با عنوان هوش و استعداد معلمی از مواد این آزمون است که‌ هیچ منبعی هم برای آن معرفی نمی‌کنیم چرا که می‌خواهیم کسی که ذات و عِرق و عشق و خلق و خوی معلمی دارد، خودش کشف شود؛ با خواندن چند کتاب و تست زدن نمی‌شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم سالگرد درگذشت استاد احمد صافی (چهره ماندگار نظام تعلیم و تربیت و اولین دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش) اظهار کرد: این فقید سعید نیز مثل هر یک از اندیشمندان دیگر، معلم را کلید حل مشکلات نظام تعلیم و تربیت می‌دانسته و معتقد بود که معلم، حلّال مشکلات کشور است و این چیزی است که این روزها تمام دقایق و زمان بنده مصروف فهماندن این مطلب ‌می‌شود.

او تصریح کرد: اگر معلم خوب داشته باشیم، هر چیز دیگری هم نداشته باشیم قابل جبران است اما اگر همه چیز داشته باشیم و معلم خوبی نداشته باشیم، موفقیت حاصل نمی‌شود. زنده‌یاد صافی به عنوان معلمی است که خودش می‌تواند به عنوان مصداقی در جلوی چشم ما باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شهید رجایی درباره آموزش و پرورش، جمله‌ای دارد که یک راهبرد اساسی است. آن شهید می‌فرماید: وزارت آموزش و پرورش یعنی وزارت تربیت و نگهداری معلمان.

او افزود: اگر وزیری حرف معلمان را به گوش بقیه برساند، گویی وزیر خوبی نیست حال آنکه معلم به تعبیر رهبر معظم انقلاب، الماس عشق ماست و کسی است که همه رهین منت او هستند.

صحرایی با بیان اینکه برخی از ایده‌هایی که این روزها در حال اجراست و آرزوهای ما بود، ریشه در همین اندیشه‌ها داشته و دارد، خاطرنشان کرد: ‌سال آینده آزمون اختصاصی تربیت معلم را با کنکور سراسری برگزار خواهیم کرد. درسی با عنوان هوش و استعداد معلمی از مواد این آزمون است که‌ هیچ منبعی هم معرفی نمی‌کنیم چرا که می‌خواهیم کسی که ذات و عِرق و عشق و خلق و خوی معلمی دارد باید خودش کشف شود. با خواندن چند کتاب و تست زدن نمی‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112138
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.