مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان خبر داد؛


تأثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان با اشاره به تأثیر ۵۰ درصدی نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری گفت: تأثیر نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری نقش مؤثری در تحقق عدالت آموزشی دارد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا رضایی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان امروز در گردهمایی مشترک کارشناسان سنجش و حراست، رؤسای حوزه‌های اجرا و تصحیح و مسئولان حفاظت آزمون‌های نهایی خردادماه ۱۴۰۳ گفت: تأثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور، مسیری برای پررنگ‌شدن تلاش دانش‌آموزان در دوران تحصیل است.

 او افزود: دانش‌آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، امتحانات نهایی دارند و این تصمیم فراهم نمودن مسیری روشن برای دانش‌آموزانی است که در طول دوران تحصیل خود تلاش می‌کنند و نقش مؤسسات کنکوری را کم‌رنگ خواهد کرد.

 رضایی با اشاره به کسب ۶ رتبه تک‌رقمی توسط دانش‌آموزان کرمانی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ تصریح کرد: مصوبه تأثیر قطعی امتحانات نهایی در پذیرش داوطلبان دانشگاه‌ها نشان داد که دانش‌آموزان مناطق محروم می‌توانند به دانشگاه خوب راه یابند و نشانه آن در نفرات برتر کنکور مشخص بود که تعداد زیادی از این نفرات از مناطق محروم بودند.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان با اشاره به تجهیز حوزه‌های امتحانی امتحانات نهایی شهرستان‌ها و مناطق استان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان گفت: تمامی امکانات آموزش‌وپرورش استان و نهادهای دولتی در اختیار آموزش‌وپرورش استان در راستای برگزاری امتحانات نهایی با حداکثر دقت است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117251
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.