کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد؛


لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با یک درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین ایستگاه سرد کشور بوده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان ابری است، گفت: برای امروز بارش‌ها به‌صورت پراکنده در سطح استان خصوصاً مناطق جنوب غرب ادامه دارد و برای فردا نیز وزش باد، افزایش ابر پدیده غالب جوی است و در ارتفاعات جنوب استان بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.
او گفت: برای امروزوفردا کاهش محسوس دما را در سطح استان داریم و خطر سرمازدگی بیشتر در مناطق شمالی بالاخص زرند و شهربابک را داریم؛ لذا هواشناسی هشدار داد که پایش باغات و حصارکشی شود.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در لاله‌زار و سربیژن بارش برف را داشته‌ایم و در لاله‌زار، بم، ریگان، رفسنجان، راین، شهداد، شهربابک، کرمان و کهنوج بارش باران داشته‌ایم که میانده جیرفت با ۲۸ میلیمتر، ایستگاه جیرفت ۳۴ و انار ۲۱ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را داشته‌اند.

 سلاجقه گفت: در مجموع بارندگی‌های دو روز اخیر در استان کرمان جبالبارز با ۸۸ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را داشته است.

او افزود: کهنوج در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله‌زار با دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده‌اند.
سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۸ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

او گفت: هواشناسی در هفته پیش رو از فعالیت سامانه بارشی جدید در سطح استان خبر داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117248
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.