در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان مطرح شد؛


درآمد سرانه استان کرمان ۲۲ میلیون تومان کمتر از متوسط کشور

 علی‌رغم اینکه در سال گذشته سهم کرمان از تولید از ۳.۶ به ۴ درصد رسیده است، اما همچنان بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، درآمد سرانه مردم استان کرمان ۲۲ میلیون تومان کمتر از متوسط کشور است.

به گزارش کرمان‌نو، به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان درآمد سرانه کشور ۱۶۸ میلیون تومان در سال گذشته بوده است و درآمد سرانه مردم استان کرمان ۱۴۶ میلیون تومان است .

 محمدرضا وحیدی در این جلسه ۲۰ برنامه برای تحقق شعار سال در این جلسه ارائه داد که اولین آن توجه به اقتصاد گردشگری بود .

 وحیدی باتوجه‌به نقش گردشگری در اقتصاد استان تأکید کرد و با اشاره به‌اضافه شدن استان در اسناد بالادستی به سه استان مثلث گردشگری، گفت: بایستی به ظرفیت گردشگری در استان و مرمت آثار تاریخی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی توجه ویژه شود.

 کمبود نیروی کار ماهر دومین برنامه اجرایی سال جاری از سمت شورا بود که مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در این جلسه با اشاره به نهایی‌شدن امتحانات و رشد احتمالی ورودی خصوصاً به سمت هنرستان‌ها درخواست داشت که هنرستان‌های بیشتری در استان خصوصاً هنرستان‌هایی در جوار کارخانه ساخته شود.

 از دیگر برنامه‌های اجرایی در این جلسه کارآفرینی، تعاون و توسعه برنامه سالانه اشتغال، فضای کسب‌وکار، مولدسازی دارایی‌های دولت و… بود.

بازار آب در سال جاری راه‌اندازی می‌شود

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اعلام کرد که بازار آب در سال جاری راه‌اندازی می‌شود. راه‌اندازی بازار آب یکی از ۲۰ برنامه اصلی استان در راستای شعار سال گنجانده شده است.

 طبق اطلاعات ارائه شده در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ۱۳۱ میلیون مترمکعب در سال ۱۴۰۳ باید صرفه‌جویی آب انجام شود و اولین برنامه راه‌اندازی بازار آب برای سال جاری است.

 در برنامه‌های آب منطقه‌ای آمده است که در سال جاری ۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز پلمب و مسلوب شود و هزار و ۴۰۰ دستگاه کنتور حجمی بر سر چاه‌ها نصب شود.

 به دستور استاندار در این جلسه جزئیات بیشتری از راه‌اندازی بازار آب در استان ارائه نشد.

۱۹۶ ملک مازاد به ارزش ۹ هزار میلیارد شناسایی شد

در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از شناسایی ۱۹۶ ملک مازاد به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان خبر داده شد. ساختمان سد نسا و صفارود، تکمیل اداره کل آموزش‌وپرورش، ساخت بیمارستان جایگزین شفا، احداث ساختمان اداره کل منابع طبیعی، ساختمان جهاد کشاورزی همگی با فروش املاک دستگاه‌های مربوطه تأمین اعتبار و ساخته می‌شوند.

طبق اطلاعات ارائه شده در این جلسه تکمیل ساختمان اداره کل آموزش‌وپرورش از محل فروش ملک مازاد شناسایی شده در خیابان سپه ساخته می‌شود. ساختمان سد صفارود و سد نسا نیز از محل فروش ۶۴ واحد مسکونی دستگاه بهره‌برداری تأمین اعتبار می‌شود .

برای احداث اداره کل منابع طبیعی نیز یک ملک مازاد این سازمان فروخته می‌شود. بیمارستان جایگزین شفا نیز با فروش ۱۰ ملک دستگاه متولی، اداره کل جهاد کشاورزی با فروش ۱۲ ملک ساخته خواهد شد.

فروش این املاک در راستای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت صورت می‌گیرد و در این جلسه تاکید شد که صد درصد مبلغ فروش به دستگاه اجرایی به جهت اجرای کارهای عمرانی پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117256
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.