مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان خبر داد


رایگان شدن سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی در استان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان با بیان اینکه سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی رایگان است، گفت: ۲۴ ون برای ایاب‌وذهاب مدارس در اختیار دانش‌آموزان استثنایی کرمان قرار داده می‌شود.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، شورای آموزش‌وپرورش استان کرمان ظهر امروز با حضور محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان با چهار دستورالعمل در ارتباط با برگزاری مسابقات کشتی دانش‌آموزان سراسر کشور در کرمان، حضور دانش‌آموزان در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین، ایاب‌وذهاب رایگان دانش‌آموزان استثنایی و راه‌اندازی پارک علم و فناوری دانش‌آموزی در استان برگزار شد.

 در این جلسه محمدمهدی فداکار، اظهار داشت: مبلغی برای تعمیر و تجهیز مدارس در اختیار آموزش‌وپرورش داده شود که در زمان مناسب بتواند برای مشکلات پیش‌آمده و همچنین در بحث بازسازی و تخریبی که در مدارس ایجاد می‌شود، هزینه کند تا از تخریب بیشتر جلوگیری شود.

 استاندار کرمان با بیان اینکه در استان کرمان اقدامات خوبی برای حوزه ورزش و تربیت دانش‌آموزان انجام شده است که جای تقدیر دارد، گفت: از بخش تربیتی مدارس نباید غافل شد و حتماً باید برای تربیت دانش‌آموزان برنامه داشته و در این حوزه جدی‌تر وارد شد.

 علی بابایی در این جلسه با بیان اینکه یکی از مشکلات مدارس در شهرستان کرمان به‌ویژه شهر کرمان، کمبود اعتبارات است، افزود: در بعضی مواقع نیز اعتبارات وقتی تخصیص داده می‌شود که خسارت‌ها چندبرابر شده است.

 فرماندار کرمان ادامه داد: درصورتی‌که اگر این اعتبارات در زمان مناسب، تخصیص داده می‌شد به‌عنوان مثال سقف یک مدرسه به‌موقع تعمیر و بازسازی می‌شد از خسارات بعدی جلوگیری می‌شد.

 رضا رضایی با بیان اینکه شورای آموزش‌وپرورش امروز با چهار دستورالعمل برگزار شد، اظهار داشت: نخستین دستورالعمل این جلسه برگزاری مسابقات کشتی دانش‌آموزان سراسر کشور در کرمان است.

 وی با اشاره به اینکه 10 تا 14 مردادماه این مسابقات در استان کرمان برگزار می‌شود، گفت: در این جلسه مصوب شد جلسه‌ای با محوریت فرماندار کرمان و با حضور تمامی دستگاه‌های مرتبط در این موضوع از جمله تربیت‌بدنی، پلیس، اورژانس و غیره برگزار و تمامی امکانات لازم با همکاری دستگاه‌ها در اختیار گذاشته تا مسابقات به‌خوبی برگزار شود.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان با بیان اینکه دستورالعمل دوم در ارتباط با حضور دانش‌آموزان در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین است، افزود: مقرر شد که پلیس در بحث معافیت تحصیلی دانش‌آموزان همراهی کند همچنین مقرر شد با همکاری امور پایانه‌ها هماهنگی لازم برای ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان انجام شود.

 وی با اشاره به اینکه دستورالعمل سوم در ارتباط با ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان استثنایی بود که باید به‌صورت رایگان انجام شود، بیان کرد: مقرر شد شهرداری کرمان 24 ون برای ایاب‌وذهاب مدارس در اختیار دانش‌آموزان استثنایی قرار دهد.

 رضایی با بیان اینکه بیشترین دانش‌آموزان استثنایی ما در مرکز استان هستند، افزود: در شهرستان‌ها هم مقرر شد با محوریت فرمانداران با هماهنگی شهرداران زمینه حضور و ایاب و زهاب دانش‌آموزان استثنایی فراهم شود.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان با اشاره به اینکه دستورالعمل چهارم در ارتباط با پژوهش‌سرا و پژوهش‌های دانش‌آموزی و همکاران فرهنگی بود، گفت: استان کرمان رتبه بسیار خوبی در سطح کشور دارد.

 وی با بیان اینکه استان کرمان در جشنواره جوان خوارزمی با کسب 9 رتبه، رتبه نخست کشوری را دارد، افزود: استاندار کرمان دستور دادند که پارک علم و فناوری دانش‌آموزی در استان راه‌اندازی شود.

 رضایی بیان کرد: اگر پارک علم و فناوری دانش‌آموزی راه بیفتد استان کرمان می‌تواند در بحث اعتبارات در این حوزه کمک کرده و مطمئناً فضای پژوهشی استان هم در زمینه پژوهش‌های همکاران فرهنگی و هم دانش‌آموزی پویاتر خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106943
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.