معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد


وجود ۶۰۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بازماندگان از تحصیل یک معضل جدی است، گفت: در استان کرمان شش هزار کودک بازمانده از تحصیل وجود دارد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بازماندگان از تحصیل معضل جامعه ما و یک معضل جدی است، افزود: متاسفانه در کشور کودکانی داریم که برای همیشه از مدرسه جدا شدند و در استان کرمان شش هزار کودک بازمانده از تحصیل وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه باید تمام تلاش خود را به‌کار گرفت تا این دانش‌آموزان دوباره به مدرسه برگردند و سامانه‌ای طراحی شده که دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی و اطلاعات آن‌ها ثبت شود، گفت: پیگیری برای برگرداندن این کودکان به مدرسه در حال انجام است.

نجفی با بیان اینکه بررسی شاخص‌های آموزشی، کیفیت آموزشی در کشور را نشان می‌دهد و شاخص تکرار پایه در دوره ابتدایی سه درصد است، ادامه داد: در راستای عدالت آموزشی کلاس اولی‌های مناطق روستایی مورد توجه قرار گرفتند و بسته‌های آموزشی به مدارس ابتدایی در روستاها ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه 8 هزار و 300 کلاس روستایی در سراسر کشور پوشش داده شده است که 430 کلاس درس ابتدایی در روستاهای استان کرمان بوده است، افزود: کتابخانه کلاسی با محتوای متناسب با دانش‌آموز همان پایه در مدارس کشور راه‌اندازی می‌شود.

معصومه نجفی با بیان اینکه با خودمان عهد کردیم کارهای سطحی و کم اثر را تعطیل کنیم و معلم را بر برنامه درسی متمرکز کنیم، اظهار داشت: یکی از گلایه‌های مدیران مدارس ما این است که معلمان باید وقت خود را صرف طرح‌هایی کنند که هیچ اثری هم ندارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش با کیفیت برای ما اهمیت دارد، گفت: آموزش قرآن، نماز و جشن تکلیف بچه‌ها در مدارس بسیار اهمیت دارد و دانش‌آموزان ابتدایی، طلایی‌ترین دوران عمر خود را در اختیار ما گذاشتند و باید به بهترین شکل از آن بهره برد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی افزود: دهه عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم از پنجم تا 15 آذرماه برگزار شد و 100 هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که نشان دهنده آن است که حاج قاسم زنده است و دانش‌آموزان نیز به شهید سلیمانی عشق می‌ورزند.

وی با بیان اینکه آثار 100 دانش‌آموز برگزیده انتخاب شده است که از آنها تجلیل می‌شود، گفت: 750 منطقه آموزشی در کشور با آغاز جشنواره عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم پای کار آمدند و برنامه اجرا شد و برگزاری این نوع جشنواره‌ها قطعاً در تشکیل شخصیت دانش‌آموزان اثر دارد.

نجفی با بیان اینکه معلمان باید حتماً 20 دقیقه را برای کتابخوانی اختصاص دهند، گفت: هدف ما در مرحله اول تعداد 120 هزار کلاس درس روستایی برای ایجاد کتابخانه کلاسی است که تاکنون 200 کلاس درس در روستاها به کتابخانه کلاسی تجهیز شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100519
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.