عباس عسکری کارگردان انیمیشن لوپتو به «کرمان نو» گفت:


لوپتو سریال می‌شود

انیمیشن لوپتو اکران خود را از ۱۱ آبان در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد و توانست  امروز ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱به فروش دو میلیارد و پانصد میلیون تومانی دست یابد و نهمین فیلم پرفروش سینمای ایران شود.

به گزارش کرمان‌نو انیمیشن لوپتو اولین کار بلند هنرمندان کرمانی به کارگردانی عباس عسکری و تهیه ‌کنندگی محمد‌حسین صادقی در استودیوی «فراسوی ابعاد» تولید شده است.

عباس عسکری کارگردان انیمیشن لوپتو به «کرمان نو» گفت: فیلم‌نامه لوپتو زمستان ۹۴شروع و تا اوایل تابستان ۹۵ به طول انجامید که بلافاصله  تولید آن را از تابستان ۹۵ شروع کردیم که آخر سال ۹۸ تمام شد. قرار شد انیمیشن لوپتو در نوروز ۹۹ در سینماها اکران شود ولی با شروع کرونا و تعطیلی سینماها اکران تا پاییز امسال به تعویق افتاد.

عباس عسکری همچنین از تولید سریال لوپتو خبر داد و گفت: قرار است در آینده  یک یا دو فصل سریال از لوپتو در استودیوی فراسوی ابعاد ساخته شود.

صادقی تهیه‌کننده لوپتو در ارتباط با وضعیت اکران این انیمیشن می‌گوی انیمیشن لوپتو که هم اکنون در حال اکران است با فروش یک میلیارد تومان، رکورد فروش یک فیلم در شهرهای بدون سینما را شکست و تا اتمام سال نیز اکران ادامه دارد.

صادقی در مورد جشنواره‌های خارج از کشور توضیح می‌دهد: انیمیشن لوپتو در جشنواره کشور ترکیه، بولیوی و کشور هند، توانست جوایز بین‌المللی دریافت کند. همچنین در جشنواره سی و سوم کودک و نوجوان اصفهان سال۹۹ در بخش بین‌الملل و در بخش سینمای ایران جایزه گرفت و در جشنواره عمار بهترین انیمیشن پویانمایی بلند از آن لوپتو شد.

صادقی افزود: در تلاش هستیم تا در کشور ترکیه و روسیه نیز انیمیشن لوپتو را اکران کنیم.

انیمیشن لوپتو با شعار «شادی ساختنی است» توسط پخش بهمن سبز روی پرده سینماهای کشور رفت و در طول مدت اکران خود توانست صدرنشین گیشه ماهانه سینماهای ایران شود.

این انیمیشن داستان آسایشگاهی است که مدیر این آسایشگاه به نام آقای کمالی بیماران خود را با ساخت اسباب بازی درمان می‌کند. یعنی روش درمان بیماران با ساخت اسباب بازی است و چون اسباب بازی‌های خاصی را تولید می‌کنند، این اسباب بازی‌ها بین مردم محبوب هستند.

لوپتو اثری موزیکال، شاد و مهیج و نخستین محصول مرکز انیمیشن سوره است که با تکنیک سه بعدی و برگرفته از قصه و فضایی کاملا ایرانی تولید شده است.

لوپتو در گویش کرمانی به معنی اسباب‌بازی و عروسک‌های دست‌ساز است که در زمان قدیم، مادرها برای فرزندان خود درست می‌کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100516
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.