مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد


پیش‌بینی ثبت‌نام بیش از ۶۵۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۵۰ هزار دانش‌آموز برای سال تحصیلی آینده در مدارس استان ثبت‌نام کنند بر تکریم اولیاء و عدالت‌محوری در زمان ثبت‌نام تاکید کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، رضا رضایی ۱۳ خرداد ماه در نشست ستاد ثبت‌نام استان کرمان با اشاره به ارسال شیوه نامه اجرایی ثبت‌نام دانش‌آموزان به شهرستان‌ها و مناطق، اظهار کرد: شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌‌آموزان در سال تحصیلی۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ با شعار «ثبت‌نام مطلوب، عدالت‌محوری، خانواده‌مداری» به راهنمای نظارت بر این فرایند، ابلاغ شده است.

وی بر تلاش جهادی و به‌کارگیری تجارب گذشته در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و دولت مردمی تأکید کرد و افزود: مدیران شهرستان‌ها و مناطق در انتخاب اعضای ستاد ثبت‌نام، به ویژگی‌هایی نظیر حسن خلق، سعه صدر و آگاهی به قوانین را مد نظر داشته باشند.

رضایی خواستار نظارت دقیق و مستمر بخش‌های نظارتی اداره کل آموزش و پرورش بر فرایند ثبت دانش‌آموزان در مرکز و سایر شهرستان‌ها و مناطق شد و عنوان کرد: کار نظارت به منظور رعایت حقوق شهروندی به ویژه حقوق  والدین و دانش‌آموزان  صورت می‌گیرد و باید شهرستان‌ها و مناطق ذیل ستاد ثبت‌نام استان به این مهم توجه داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مسئولان ستاد ثبت نام در شهرستان ها باید به صورت منسجم و هماهنگ نسبت به تبیین دستورالعمل ثبت‌نام برای اعضای ستاد و مدیران مدارس اقدام کنند.

وی عدم دریافت وجوه غیرمجاز و توجه به زمان و محدوده بندی جغرافیایی ثبت‌نام را مصداق تحقق حقوق شهروندی و رعایت حقوق والدین و دانش آموزان برشمرد و اذعان کرد: باید سهمیه ثبت‌نام مدارس با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و دوره تحصیلی، تعیین و به شیوه مناسب اطلاع رسانی شود.

رضایی بیان کرد: به منظور اجرای تکالیف مقرر در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و انسداد مبادی بیسوادی، جلوگیری از بازماندگی تحصیلی افراد لازم التعلیم، جذب حداکثری لازم التعلیمان دوره ابتدایی و پیگیری ثبت‌نام دانش آموزان میان پایه باید اقدام مؤثر انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تأکید کرد: برای ایجاد نظارت همگانی بر فرایند ثبت‌نام، شکایات و گزارش‌های مردمی در سامانه پاسخگویی به شکایات به آدرس  www.shekayat.medu.ir ثبت می‌شود که باید در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105060
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.