آغاز فعالیت حضوری مدارس استان کرمان

همزمان با سراسر کشور، فعالیت حضوری مدارس استان کرمان از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ آغاز شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین نمادین فعالیت حضوری مدارس در مراسم صبحگاه دانش آموزی هنرستان شهید شیرودی ناحیه یک کرمان گفت: بهار ۱۴۰۱ با اتمام ۱۳ فروردین مصادف شده با فعالیت حضوری مدارس و حلول ماه مبارک رمضان که این تقارن را به فال نیک می گیریم.

رضا رضایی با بیان این که کرونا آسیب های زیادی برای آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت به همراه داشت، افزود: حضور دانش آموز در کلاس و ارتباط صمیمی و چهره به چهره بین معلم و دانش آموز باعث یادگیری بهتر می شود، در مدرسه دانش آموزان آداب زندگی و مهارت های اجتماعی را می آموزند و برای ساختن آینده بهتر آماده می شوند.

وی گفت: امروز مدارس ما حال و هوا و رنگ و بوی واقعی خودشان را گرفته اند، همه ما می دانیم که آموزش مجازی دشواری های خاص خود را دارد به ویژه برای دانش آموزان ابتدایی، دانش آموزان ما در این بیش از دو سال از کلاس درس و دیدن چهره مهربان معلم محروم بودند که تبعات منفی زیادی به همراه داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان، گفت: ضرورت دارد همه دانش آموزان هر سه نوبت واکسن را دریافت کنند.

رضایی اظهار داشت: توصیه من به همه دانش آموزان این است که بهداشت و نظافت را کاملا رعایت کنند، استفاده از ماسک سر کلاس درس و در محیط مدرسه الزامی است، زنگ های کلاس درس باید به گونه ای تقسیم بندی شود که مشکل خاصی برای دانش آموزان و معلمان پیش نیاد.

وی گفت: هر دانش آموزی که مشکل یا بیماری دارد باید درمان شود و در مدرسه حضور نداشته باشد به خاطر بیماری چند نفر نمی شود آموزش را تعطیل کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این که خط قرمز ما سلامت دانش آموزان است، گفت: امروز صبح به چند مدرسه سر زدم فضای نشاط و شادابی به طور کامل حکمفرما بود که امیدواریم این فضا توام با سلامتی دانش آموزان تداوم داشته باشد.

رضایی تصریح کرد: در مدتی که گذشت در زمینه تعلیم و تربیت با نقصان مواجه شدیم این کمبودها را باید جبران کنیم تا این شرایط خاص را پشت سر بگذاریم و تعلیم و تربیت را به روال عادی برگردانیم، امروز روزی شبیه اول مهر است، امیدواریم با همکاری اولیا و همه فرهنگیان استان بتوانیم پایان سال موفقی با آموزش حضوری داشته باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86879
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.