آمادگی ارائه آموزش در مدارس کرمان به‌صورت مجازی و حضوری وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آمادگی برای ارائه آموزش به دانش‌آموزان به‌صورت مجازی و حضوری در مدارس این استان وجود دارد و برگزاری ۲ مانور آموزشی برای بازگشایی مدارس برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید به دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا، در اولویت بودن حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده ها در فرایند بازگشایی حضوری مدارس و توجه به سلامت و ایمنی دانش آموزان و برخورداری از تعلیم و تربیت با کیفیت را از اصول حاکم بر روند فعالیت مدارس در سال تحصیلی جدید عنوان کرد.

وی از تمهید مقدمات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید و آمادگی مدارس استان برای بازگشایی از اول مهر ماه ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار داشت: الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط شیوع کرونا، سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ به واحد های اداری و آموزشی ابلاغ و مدارس استان کرمان بر اساس سیاست های مندرج که به تصویب ستاد ملی کرونا رسیده، آغاز به کار خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، بازگشایی حضوری مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید را نیازمند جلب مشارکت حداکثری خانواده ها و معلمان دانست و گفت: بر همین اساس لازم است مدیران مدارس، آگاه سازی خانواده ها و فرهنگیان را نسبت به ضرورت های تعلیم و تربیت حضوری و نقش آنان در کیفیت بخشی به برنامه ها را در دستور کار قرار دهند و از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان و شورای معلمان نیز در این راستا کمک بگیرند.

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، سوم مهر ماه ۱۴۰۰ در مدارس استان کرمان آیین بازگشایی مدارس برگزار می شود، اظهار داشت: در مرکز استان، شهرستان ها و مناطق تابعه نیز، آیین نمادین بازگشایی با حضور مسئولان و مقامات محلی، دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای محترم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری برگزار و زنگ مهر، ایثار و شهادت و همچنین زنگ نماز در مدارس نواخته خواهد شد.

اسکندری نسب افزود: همچنین به مناسبت آغاز سال تحصیلی، مراسم روز غنچه ها و شکوفه ها، با حضور نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس ابتدایی استان، ۳۱ شهریور ماه برگزار می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77033
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.