آمادگی کامل استان کرمان برای بازگشایی مدارس چه به صورت حضوری، چه مجازی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس چه به صورت حضوری و چه مجازی در استان وجود دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “احمد اسکندری نسب” صبح امروز ۱۴ شهریورماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: همه فعالیت های مربوط به بازگشایی مدارس با شعار “مهر ماندگار با کارنامه یادگار” در دستور کار آموزش و پرورش بوده است.

وی افزود: در سال تحصیلی گذشته در شرایط کرونایی دستاوردهای خوبی داشتیم و میانگین نمرات نهایی پایه دوازدهم در استان کرمان از میانگین کشوری بهتر بود، همچنین در قبولی کنکور نسبت به سال قبل تفاوت خوبی شاهد بودیم و ۴۹۹ دانش آموز رتبه زیر ۱۰۰۰ در استان داشتیم.

اسکندری نسب درباره بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید بیان کرد: مهم ترین برنامه آموزش و پرورش بازگشایی مدارس است و با توجه به شرایط کرونایی باید همه زمینه آمادگی روانی برای بازگشایی مدارس را ایجاد کنیم و در این راستا نیازمند همکاری رسانه ها هستیم تا افکار عمومی بپذیرند مدارس شروع به فعالیت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به ۱۰ فعالیت محوری در دستور کار این نهاد اظهار کرد: آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس چه به صورت حضوری و چه مجازی در استان وجود دارد و سال قبل ۱۱ میلیارد تومان در زمینه سرانه بهداشتی به حساب مدارس واریز شد و تاکنون دو مانور بازگشایی مدارس در استان برگزار شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۶۰۰۰ نفر نیرو از کانال های مختلف جذب آموزش و پرورش شده و در استان کمبود معلم نداریم و واکسیناسیون ۸۰ درصد همکاران فرهنگی استان کرمان انجام شده است.

اسکندری نسب با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهر کرمان تصریح کرد: با کمک خیران ۱۰ مجتمع آموزشی بزرگ در کرمان در حال ساخت است و اتاق بازرگانی در ساخت ۷۲۰ کلاس درس در قالب پویش “کرمان دانا” مشارکت داشته و تا اول مهر تعداد زیادی از این کلاس ها افتتاح خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه کتاب های درسی از ۲۰ شهریورماه جاری توزیع خواهد شد، افزود: استان کرمان در سال گذشته رتبه اول کشور را در جذب مشارکت خیران مدرسه ساز داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76135
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.