افتتاح ۷ مدرسه با نام شهید سلیمانی در مناطق روستایی رابر

آیین نمادین افتتاح ۷ مدرسه خیرساز به نام “شهید قاسم سلیمانی” با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و با زیربنای یک هزار و ۱۰۰ مترمربع، در مناطق روستایی شهرستان رابر در روستای کبیر این شهرستان، برگزار شد.

به گزارش کرمان نو، رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم نمادین افتتاح این مدارس با حضور فرمانده سپاه ثارالله کرمان بیان کرد: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نماد شجاعت و مظهر غرور ملی و مایه افتخار دنیای اسلام است و وظیفه ما قدم گذاشتن در راهش و ترویج مکتبش است.

وی افزود: مدرسه یک کلاسه روستای باب گلو، مدرسه یک کلاسه بابید اولیا در روستای ده دیوان و مدرسه یک کلاسه روستای کبیر هر کدام با زیربنای ۷۹ متر مربع و اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیدند.

رضایی ادامه داد: همچنین مدرسه دو کلاسه روستاهای تذرج و هلیرود هر کدام با زیربنای ۱۲۲ مترمربع و اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان افتتاح شدند و دو مدرسه ۴ کلاسه در روستای شهید پرور گنجان هم با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال ساخت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تجلیل از همه خیران مدرسه ساز، خاطرنشان کرد: هزینه ساخت این ۷ مدرسه حدود ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده که توسط خیر نیکوکار حاج اکبر ابراهیمی تامین شده و وی تاکنون ۳۰ مدرسه در استان کرمان ساخته و هزینه تعمیر و بازسازی ۱۶ مدرسه آسیب دیده از سیل اخیر را هم پذیرفته است.

رضایی گفت: طبق مصوبه جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش اردوگاه راهیان مکتب شهید سلیمانی در زمینی به مساحت ۲۹ هکتار و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در روز اول فروردین ۱۴۰۱ همزمان با شصت و پنجمین سالروز تولد “سردار دل ها”، با حضور مسئولان کشوری و استانی در کرمان کلنگ زنی می شود.

شایان ذکر است، آیین نمادین افتتاح این مدارس در روستای کبیر شهرستان رابر با حضور سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان، رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، حاج اکبر ابراهیمی خیر مدرسه ساز و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86052
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.