مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد


بازگشایی حضوری تمام مدارس زیر ۳۰۰ نفر در استان کرمان از اول آبان| نحوه حضور دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: از ابتدای آبان ماه تمام مدارس زیر ۳۰۰ نفر بازگشایی می شوند و حضور دانش آموزان به صورت تفکیکی در گروه های ۱۰ تا ۱۵ نفره تقسیم شده و به صورت زوج و فرد و صبح و عصر خواهد بود و گروه های اول ابتدایی باید هفته ای یک بار در مدرسه حضور داشته باشند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “احمد اسکندری نسب” امروز ۲۶ مهرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه سال تحصیلی را با شعار “تضمین سلامت، استمرار آموزش و ارتقاء کیفیت” در استان آغاز کرده ایم و امیدواریم به تدریج به سمت بازگشایی حضوری مدارس برویم، اظهار کرد: در سال گذشته با آموزش مجازی پای کلاس درس به همه خانواده ها باز شد و والدین همراهی و همکاری خوبی داشتند و نگذاشتند آموزش تعطیل شود.

وی افزود: تاکنون سه الگو برای بازگشایی حضوری مدارس در سال تحصیلی جدید پیش رفته و مدارس روستایی و عشایری از اول مهرماه فعالیت خود را آغاز کرده اند؛ از نیمه مهرماه مدارس ۳۰ نفره و کارگاه های کار و دانش و فنی و حرفه ای حضوری فعالیت دارند و از ابتدای آبان ماه تمام مدارس زیر ۳۰۰ نفر بازگشایی می شوند.

اسکندری نسب ادامه داد: حضور دانش آموزان به صورت تفکیکی در گروه های ۱۰ تا ۱۵ نفره تقسیم شده و به صورت زوج و فرد و صبح و عصر خواهد بود و گروه های اول ابتدایی باید هفته ای یک بار در مدرسه حضور داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه از نیمه آبان همه مدارس استان کرمان و کشور بازگشایی می شوند و در دستورالعمل جدید ستاد کرونا رنگ بندی شرط نیست و با الگوی مذکور باید پیش برویم، گفت: در استان کرمان ۷۱ درصد از دانش آموزان تا روز گذشته واکسن کرونا تزریق کرده اند و واکسیناسیون همکاران فرهنگی انجام شده است.

وی تصریح کرد: اولویت ما حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان است اما تعطیلی مدارس آسیب های روحی و جسمی بسیاری در پی داشته و طی پژوهشی که سال قبل داشتیم، بیش از ۱۵ درصد دانش آموزان چاقی مفرط داشتند و درخواست داریم اولیاء همکاری بکنند تا بتوانیم با رعایت فاصله در کلاس درس و محیط مدرسه، فعالیت حضوری مدارس را از سر بگیریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78378
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.