بیش از سه هزار پایگاه الکترونیکی سنجش سلامت در کرمان وجود دارد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: بیش از سه هزار پایگاه نوبت گیری الکترونیکی به منظور اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان این استان در اختیار خانواده ها قرار دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، عباس صفوی روز یکشنبه در نشست ستاد سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: ضرورت اجرای طرح سنجش، شناسایی به موقع اختلالات در کودکان است که مهمترین دستاورد آن اقدام به هنگام و موثر برای درمان و رفع مشکل است.

وی اظهار داشت: برخی از دانش آموزان بسته به نوع آسیب و مشکل، نیاز به ارائه خدمات خاص دارند، مثلا خانواده کودکی که آسیب شنوایی دیده با شناسایی و تشخیص به موقع می تواند برای کاشت حلزون شنوایی کودکشان اقدام کند که معمولا این خدمات از سوی دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و ارگان های حمایتی انجام و از آسیب های بیشتر پیشگیری می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان تصریح کرد: جای دهی دانش آموزان بسیار مهم است و اولویت با نوآموزان تلفیقی پایه اول است، نوبت گیری سنجش در این استان در بیش از سه هزار پایگاه الکترونیکی انجام می شود.

صفوی گفت: نوآموزان بدو ورود به دبستان از نظر اختلالات بینایی، شنوایی، رفتاری، جسمی – حرکتی، اوتیسم و سایر اختلالات مورد ارزیابی قرار می گیرند و برای کودکانی که مشخص شود مشکلی دارند زمینه برای دریافت خدمات مناسب در مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد پایگاه های سنجش امسال به ۴۳ پایگاه ثابت افزایش یافته که در ۲ نوع الف و ب تقسیم بنده شده اند، ۲۱ پایگاه نوع ب و ۲۲ پایگاه نوع الف داریم که در نوع ب تعداد عوامل اجرایی کمتر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان تاکید کرد: برای بهبود انجام برنامه ها، بایستی پایگاه سنجش در مکان مناسبی در شهر و در دسترس همه اولیا باشد.

وی ادامه داد: این مکان ها باید فضای باز و مناسب و اتاق هایی بزرگ با تهویه مناسب داشته باشد، وجود  سیستم سرمایشی و اقلام بهداشتی و رعایت کامل شیوه نامه ها ضروری است تا از این رهگذر ازدحام اولیا و در نتیجه شیوع بیشتر کرونا و تهدیدی برای سلامت خانواده ها صورت نگیرد.

صفوی گفت: سال گذشته ۹۹.۶ درصد سنجش انجام داده ایم، ۰.۴ درصد کسانی هستند که شناسایی نشدند و اتفاقا گروه هدف ما و معمولا افرادی هستند که نیاز به خدمات حمایتی بیشتری دارند.

وی گفت: پیش بینی می شود امسال با همراهی و همکاری همه دست اندرکاران جذب صد در صدی داشته باشیم که این مهم هم مسئولیت شرعی و هم قانونی است و در این راستا تریبون های نماز جمعه، پایگاه های بسیج، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، فرمانداران و بخشداران و غیره نقش مهمی در فرهنگ سازی و جذب خانواده ها برای سنجش نوآموزان دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71131
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.