دلیل تصمیم یکباره وزیر برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری چه بود؟

تصمیم یکباره وزیر آموزش پرورش برای بازگشایی مدارس در همه مناطق از ۱۵ شهریور ماه اگرچه عده ای را مبهوت کرد اما ‍دور از ذهن هم نبود.

اواخر مرداد ماه بود که احمدحسین فلاحی،سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به صراحت اعلام کرد که یک سوم مناطق کشور به امکانات لازم برای دسترسی به آموزش غیرحضوری و سامانه شاد دسترسی ندارند.

این مطلب دو هفته بعد توسط نماینده مردم کرمان و راور و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در شورای آموزش و پرورش استان تایید شد.

محمد مهدی زاهدی با بیان اینکه از ۱۵میلیون دانش آموز کشور،۵ میلیون دانش آموز به شبکه شاد دسترسی ندارند گفت:سه میلیون دانش آموز در کشور موبایل هوشمند ندارند و دو میلیون نفر نیز به اینترنت دسترسی ندارند.

مهدی زاهدی تصریح کرد: واقعیت این است که سیستم شاد اینگونه نیست که فکر کنیم می تواند ۱۰ میلیون دانش آموز را آموزش دهد و باید آموزش و پرورش فکر اساسی بکند.

۱۳درصد دانش آموزان استان حتی امکان استفاده از برنامه های آموزشی تلویزیون را ندارند

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه ۶۷درصد دانش آموزان استان به شبکه شاد متصل هستند، به کرمان نو می گوید:در آموزش و پرورش استان ما تک تک دانش آموزان را بررسی کردیم و اطلس نامه دسترسی به آموزش برای کل دانش آموزان تهیه کردیم که ۸۷درصد دانش آموزان ما می توانند از برنامه های آموزشی تلویزیونی استفاده کنند.

مهران باهری ادامه داد: ۲۹درصد دانش آموزان استان گوشی دارند و۳۲درصد دانش آموزان نیز از گوشی والدینشان استفاده می کنند.
۲۴۰ هزار دانش آموز استان تلفن هوشمند ندارند

به گفته باهری ۲۴۰هزارنفر از دانش آموز استان تلفن هوشمند ندارند که برای آموزش اینها ‍پویش هایی در اداره کل راه اندازی شده است.
مطمئنا این شرایط تنها مختص کرمان نیست و وضعیت در سایر نقاط کشور نیز به همین منوال بوده است.

شاید همین امر بود که منجر شد تا وزارت آموزش و پرورش زیر همه برنامه ها و شیوه نامه های ابلاغی خود بزند و به یکباره تصمیم بگیرد که تمامی دانش آموز را راهی مدارس کند.

وزیر آموزش و پرورش: از شنبه ۱۵ شهریور سال تحصیلی آغاز می‌شود

حسن حاجی‌میرزایی در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفته است که از شنبه ۱۵ شهریور سال تحصیلی آغاز می‌شود و اصل اول برای ما آموزش حضوری است و هر جا فضای کلاس و تعداد دانش‌آموزان به تشخیص مدیر مدرسه و براساس دستورالعمل ابلاغی و با رعایت فاصله امکان حضور همه دانش‌آموزان باشد، باید در آن محل حاضر شوند.

او البته این را هم اضافه کرده است که در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان زیاد است ناگزیر هستیم که دورکاری کنیم و باز دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی مدارس به دو گروه تقسیم می‌شوند و بخشی در روزهای زوج و بخشی در روزهای فرد به مدرسه می‌روند.

پ‍س از اعلام این خبر، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز اعلام کرد که اولویت با برگزاری کلاس ها به شکل حضوری است.

اسکندری نسب با تاکید بر غیر قابل پیش بینی بودن کرونا گفته است که قطعا باید شرایط به نحوی مدیریت شود که فعالیت ها و برنامه های اقتصادی، آموزش و … را پیش ببریم.

او البته متذکر شده است که تصمیم اصلی در ستاد ملی کرونا گرفته و به استان ها ابلاغ می شود و اگر در استانی دانشگاه علوم پزشکی تشخیص بدهد شرایط خاص و قرمز است و همه فعالیت های آموزشی و غیرآموزشی بهداشت و سلامت مردم را تهدید می کند، به مرکز ابلاغ می کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=55100
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.