مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:


رتبه‌بندی معلمان حتمی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: موضوع رتبه‌بندی معلمان حتمی است اما شورایی باید در مدارس تشکیل شود و مدارک همکاران مشخص شود همچنین دو نماینده در مجلس شورای اسلامی ناظر بر اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان هستند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، رضا رضایی در اولین مراسم صبحگاه مشترک اداری در سال 1401 ضمن تبیین اهمیت و ضرورت مستندسازی همه خدمات و اقدامات انجام شده در واحدهای مختلف اداری گفت: دو هزار و 629 مورد بازدید از مدارس استان کرمان توسط گروه ارزیابی اداره کل و آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان در آستانه آغاز آموزش حضوری صورت گرفته است.

وی افزود: در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در روزهای اخیر با محور بازگشایی مدارس در تهران برگزار شد، وزیر آموزش و پرورش در این جلسه ضمن قدردانی از همه همکاران در خصوص فعالیت حضوری مدارس بر ثبت و مستندسازی همه بازدیدها به ویژه بازدید از روند آموزش حضوری مدارس تاکید کرد.

وی با بیان آغاز عملیات طراحی و ساخت اردوگاه بزرگ دانش آموزی “راهیان مکتب شهید قاسم سلیمانی” افزود: این اردوگاه بزرگترین و مجهزترین اردوگاه دانش آموزی کشور خواهد شد؛ پنجشنبه گذشته رئیس دانشکده معماری دانشگاه تهران به همراه تعدادی از مهندسان برجسته کشور از محل احداث این اردوگاه دیدن کرده اند، مقرر شده 75 هکتار زمین به ساخت این اردوگاه اختصاص یابد تا به مجموعه ای بی نظیر تبدیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در خصوص ویژگی های یک مدیر و کارشناس موفق و اثرگذار گفت: یک مدیر موفق باید شخصیتی موثر داشته باشد، مجموعه رفتارهای کلامی و غیرکلامی اش باید به گونه ای باشد تا بتواند مجموعه را به درستی هدایت کند.

رضایی با اشاره به فرمایش حضرت امام علی (ع) که می فرمایند: ” نرم خو باش بدون ضعف و قاطع باش بدون زورگویی” تصریح کرد: در مدیریت خود نباید زور بگوییم، باید وقار و متانت داشته باشیم تا سوژه رسانه ها نشویم، ما امروز چون در این جایگاه قرار داریم هر روز دیده می شویم، هر کدام از ما به عنوان کارمند آموزش و پرورش استان باید الگویی تمام عیار برای همه فرهنگیان و همه اقشار مردم باشیم.

وی گفت: عفت و پاکدامنی و عفت کلام داشته باشیم باید هر لحظه این آمادگی را داشته باشیم که در این پست نباشیم، اگر جایی در موقعیتی باشیم و بتوانیم گناه کنیم اما گناه نکنیم مهم هست، انضباط شخصیتی، نظم، تسلط بر بخشنامه ها و آیین نامه ها، تسلط بر مسائل آموزشی، مالی و پرورشی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: مهارت مدیریتی داشته باشیم به این معنی که همه افراد زیر مجموعه ما را بپذیرند، اگر یک روز نباشیم، باید کمبودی حس شود، مهارت تصمیم گیری باید داشته باشیم به گونه ای تصمیم بگیریم که کمترین تبعات را برای سیستم داشته باشد، مهارت تفویض اختیار داشته باشیم، تفویض اختیار هرگز رافع مسئولیت نیست.

رضایی گفت: همه ما در برابر همه مردم به ویژه معلمان و دانش آموزان مسئولیم، باید ایجاد انگیزه برای اعضای مجموعه و تشویق داشته باشیم تا مجموعه با ما هماهنگ شود، ضعف ها را باید بپذیریم. در نظام اداری باید من را باید به ما تبدیل کنیم، مهارت حل مساله را باید بیاموزیم، طبیعی است که بحران پیش می آید باید بتوانیم بحران ها را مدیریت کنیم، مهارت رهبری و ایجاد صمیمیت در مجموعه بسیار مهم است.

وی بیان کرد: سند تحول بنیادین باید اجرا شود، سرانه های خوبی به مدارس اختصاص یافته و ساخت و سازهای خوبی هم برای اماکن ورزشی در پیش داریم، حق التدریس 4 ماه معلمان پرداخت شده و دو ماه قبل از سال هم پرداخت می شود. موضوع رتبه بندی معلمان حتمی است اما شورایی باید در مدارس تشکیل شود و مدارک همکاران مشخص شود همچنین دو نماینده در مجلس شورای اسلامی ناظر بر اجرای طرح رتبه بندی معلمان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که ارزشیابی بین دستگاهی بسیار مهم است، گفت: جشنواره شهید رجایی بسیار اهمیت دارد، جای معلم در اعتراض های خیابانی نیست؛ چون دشمن در این مواقع بر موج، سوار و آماده سوء استفاده است،

وی تصریح کرد: در زمینه ارتقای نمرات پایانی امتحانات نهایی باید بکوشیم و افت آموزشی ایجاد شده در اثر آموزش مجازی باید جبران شود. از اول مهر تا پایان اردیبهشت زمان آموزش است ارزشیابی باید حتما از خردادماه انجام شود، درس معلم برای دانش آموزان بیمار در شبکه شاد بارگذاری شود و توسعه متوازن رشته های تحصیلی را باید جدی تر بگیریم، تهویه کلاس های درس و باز بودن پنچره ها و استفاده از ماسک الزامی است.

رضایی با بیان این که به زودی جلسه ای برای مدیران مدارس سراسر استان برگزار می شود، گفت: کمبود نیروهای خدماتی جبران می شود و طرح های نیمه تمام و پروژه های نیمه تمام باید تکمیل شود همچنین فرایند نقل و انتقالات باید تا پایان خرداد تمام و سامانه غیرفعال شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87120
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.