انتقاد نماینده کرمان به اجرایی نشدن کامل طرح رتبه‌بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می‌گوید هیچ کدام از وزرا طرح رتبه‌بندی معلمان را به‌صورت کامل اجرا نکردند و صرفا به افزایش حقوق اکتفا کردند.

رتبه‌بندی بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود و هدف مستقیم آن افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود.

این رتبه‌بندی بر اساس صلاحیت های عمومی شامل شخصیت افراد، تخصصی شامل دانش و توانمندی های آموزشی و پرورشی و حرفه‌ای شامل مجموعه ای از شایستگی ها، توانمندی ها و مهارت هایی است که معلم حین کار به دست آورده و خود را ارتقا می‌دهد و کاملا مرتبط با شغل معلمی است.

پس از ارزیابی معلمان در نظام سنجش صلاحیت، برای آنها گواهینامه صادر می شود و البته هر چند سال یک بار به روز خواهد شد، این گواهینامه معلمان را در امتیازهای رتبه‌بندی طبقه‌بندی می‌کند و در ادامه مزایایی همچون کسب پست‌های مدیریتی، شرکت در آزمون‌هایی مانند خارج از کشور یا حضور در گروه‌های آموزشی را برای آنها به همراه دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان علیرغم فشارهای مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ کدام از وزرا طرح رتبه‌بندی معلمان را به‌صورت کامل اجرا نکردند و صرفا به افزایش حقوق اکتفا کردند.

محمدمهدی زاهدی در دیدار جمعی از اعضاء کانون بسیج فرهنگیان استان با بیان اینکه باید سند تحول بنیادین را از اول انقلاب اجرا  می‌کردیم، گفت: تحول را از آموزش و پرورش باید شروع می‌کردیم و دانشگاه نیز به تبع آن دچار تحول می‌شد.

او با یادآوری اینکه این سند در سال ۹۰ اجرائی شد افزود: زمانی این‌کار را اجرایی کردیم که فضای فرهنگی کشور دچار تغییر و تحولات شده بود اما سیستم آموزش و پرورش همان سیستم سنتی بود و به راحتی این حرکت و تغییر و تحولات را قبول نمی‌کرد.

بیشتر بخوانید:

مصوبه اصلاح نظام رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63615
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.