شهر کرمان با مشکل جدی فضای آموزشی مواجه است| کلاس‌های ۴۰ نفره!

معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در شهر کرمان بیشترین تراکم دانش آموزی داریم و بالای ۴۰ نفر است که باید برای حل مسئله فضای آموزشی اقدام جدی صورت بگیرد و اگر کلاس ها حضوری باشد، با توجه به کرونا مشکل جدی خواهیم داشت.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، عباس ضیاء ظهر امروز دوم خردادماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به افزایش تعداد ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جاری اظهار کرد: ۹۳۷ نفر در پایه اول، ۶۱۹ نفر در پایه هفتم و ۱۳۶۱ نفر دانش آموز در پایه دهم افزایش ثبت نام داشتیم.

وی افزود: براساس آماری که از ثبت احوال دریافت کرده ایم، ۶۵ هزار و ۴۲۸ نفر دانش آموز کلاس اولی در استان کرمان باید ثبت نام کنیم که احتمالا نزدیک به ۵۰۰۰ دانش آموز اتباع هستند.

ضیاء تصریح کرد: ثبت نام در مدارس عادی و هیئت امنائی به واسطه موقعیت جغرافیایی است و به دلیل کرونا ثبت نام مدارس الکترونیکی خواهد بود و نیاز به حضور اولیاء نیست و تنها برای پایه اول ابتدائی به منظور سنجش نیاز به مراجعه حضوری است.

معاون آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: به جز هزینه کتاب و بیمه، هزینه ای در زمان ثبت نام دریافت نمی شود و در بحث فرم لباس فعلا هزینه دریافت نمی شود تا ببینیم مدارس حضوری است یا نه؟

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی به ویژه در شهر کرمان اظهار کرد: در شهر کرمان بیشترین تراکم دانش آموزی داریم و بالای ۴۰ نفر است که باید برای حل مسئله فضای آموزشی اقدام جدی صورت بگیرد و اگر کلاس ها حضوری باشد، با توجه به کرونا مشکل جدی خواهیم داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71151
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.