استاندار کرمان عنوان کرد؛


رتبه پایین کرمان در فضای کسب و کار

زینی‌وند، کم‌کاری دستگاه‌ها در اصلاح فرآیند‌ها و پایش طرح خدمات حضوری دستگاه‌ها را عامل رتبه پایین استان کرمان در فضای کسب و کار دانست.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان کرمان در سال ۱۴۰۰ به ریاست استاندار کرمان و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و سایر اعضا در محل سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار و نتایج طرح‌های پایش خدمات حضوری، خدمات نیمه حضوری و الکترونیک دستگاه‌های اجرایی و برنامه‌های اصلاح فرآیند‌های سطح استان، بررسی وب سایت‌های واحد‌های استانی و اهداف تعیین شده در سال ۱۴۰۰ ارائه گردید.

استاندار کرمان در این جلسه بیان داشت: بخش عمده‌ای از موانع توسعه و نارضایتی عمومی و رتبه پایین فضای کسب و کار در فرآیند‌های ناصواب و غیرمطلوب اداری است که در تحقق دولت الکترونیک و اصلاح فرآیند‌ها برطرف می شود.

زینی‌وند خطاب به دستگاه‌های اجرایی به ویژه سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی استان تاکید کرد تا در طرح اصلاح فرآیند‌ها مشارکت جدی داشته و خدمات الکترونیکی و میز خدمت را فعال کنند.

استاندار کرمان به اهمیت طرح اصلاح فرآیند‌ها و خدمات حضوری و نیمه حضوری و الکترونیک در ارتقای فضای کسب و کار استان پرداخت و از بانک‌ها نیز خواست تا فرآیندی را در این حوزه تعریف کنند.

زینی‌وند، کم‌کاری دستگاه‌ها در اصلاح فرآیند‌ها و پایش طرح خدمات حضوری دستگاه‌ها را عامل رتبه پایین استان در فضای کسب و کار دانست و گفت: وقتی جهاد کشاورزی و صمت در این طرح شرکت نکردند، باید هم رتبه سی‌ام فضای کسب و کاری را داشته باشیم.

استاندار کرمان، توجه به میز‌های خدمت در ادارات و دستگاه‌های اجرایی در راستای بهبود فضای کسب و کار را مورد تاکید قرار داد و گفت: کرونا بهترین فرصت برای گسترش دولت الکترونیک و میزان خدمات در این بخش بود.

او صرفه جویی در زمان، تردد، بهداشت، هزینه‌ها و شفافیت در فضای اداری و جلوگیری از فساد اداری را از مزایای دولت الکترونیک برشمرد و ابراز داشت: کارمند محوری، امضای طلائی و رانت اطلاعاتی در فضای الکترونیک از بین خواهد رفت.

زینی‌وند عنوان کرد: میز‌های خدمت از حالت نمایشی باید خارج شده و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری بازدید سرزده از ادارات داشته باشند.

استاندار کرمان بروزرسانی وب سایت ادارات و ارائه خدمات و ظرفیت‌های سرمایه گذاری، روند صدور مجوز‌ها و اولویت‌های استانی و دستگاهی را لازم دانست.

جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان به جایگاهی که شورای راهبری توسعه مدیریت استان به لحاظ سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی مدیریت اداری و ارتقای بهره‌وری می‌تواند داشته باشد، پرداخت و گفت: چهار کارگروه بهره‌وری، توسعه دولت الکترونیک، سرمایه انسانی، سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم ذیل این شورا تشکیل شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71156
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.