معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:


فعالیت ۱۱۹ مدرسه عشایری با یک تا پنج دانش‌آموز در کرمان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در حاشیه بازدید از مدارس منطقه عشایری نرگسان عنبر آباد با اشاره به فعالیت ۱۱۹ مدرسه ابتدایی عشایری با وجود یک تا پنج نفر دانش آموز در استان، از تحصیل ۷ هزار و ۲۲ دانش آموز در مدارس دوره ابتدایی عشایری استان خبر داد.

به گزارش کرمان نو، عباس ضیا در حاشیه این بازدید خاطر نشان کرد: وجود مدارس عشایری حتی باحضور یک دانش آموز در مناطق دوردست استان، مصداق عینی عدالت آموزشی و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اجرایی برنامه «نهضت نصیب آموزشی یکسان» در استان اظهار کرد: ارتقای عدالت آموزشی از طریق افزایش حداکثری دسترسی به آموزش و بهبود کیفیت یادگیری و عملکرد آموزشی-تربیتی دانش آموزان در مناطق لازم التوجه از مهمترین اهداف اجرای این برنامه هستند.

ضیا از پوشش حدود یک‌هزار نو آموز عشایری در دوره پیش دبستانی خبر داد و گفت: نو آموزان پیش دبستانی عشایر به صورت رایگان و با حمایت دولت در مراکز پیش دبستانی آموزش داده می شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اهمیت انسداد مبادی بی سوادی در ریشه کنی بی سوادی خاطر نشان کرد: خوشبختانه طرح انسداد مبادی بی سوادی در مدارس دوره ابتدایی به خوبی اجرا شده و دانش آموزان تارک تحصیل در این مدارس به حداقل ممکن رسیده است.

ضیا از فعالیت ۱۱۹ مدرسه عشایری در استان با وجود یک تا ۵ نفر دانش آموز خبر داد و گفت: در مجموع ۷ هزار و ۲۲ دانش آموز در مدارس ابتدایی عشایری استان مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش حضوری در دوران شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر اظهار داشت: با توجه به پیگیری آموزش در مدارس دوره ابتدایی عشایری به صورت حضوری کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی و روند یادگیری دانش آموزان عشایری مطلوب است.

ضیا از کرونا به عنوان بزرگترین اختلال آموزشی در چند سال اخیر نام برد و گفت: در راستای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی طرح تثبیت یادگیری در مدارس استان در حال اجراست.

شایان ذکر است معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در سفر به شهرستان عنبر آباد از روند فعالیت های آموزشی مدارس منطقه عشایری نرگسان عنبر آباد در روستا های صعب العبور سرجنگل، کور و سنته بازدید کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86182
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.