مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

به گزارش کرمان نو، حجت‌الاسلام حسن علیدادی، نماینده ولی فقیه در کرمان در این مراسم بیان کرد: جنس این دنیا و عالم ماده جنس تغییر و تحول است و ماندگاری ندارد بنابراین هر مقامی که در این دنیا روزی تحویل می‌گیریم و روزی باید تحویل دهیم.
وی افزود: مهم این است که در دورانی که مدیریت می‌کنیم در ابتدا در پیشگاه خدای تبارک و تعالی و سپس در مقابل مردم چگونه هستیم.
امام جمعه کرمان اضافه کرد: بنده تودیع و تکریم‌های متفاوتی دیدم اما تودیع و تکریم‌هایی که در دانشگاه‌ها اتفاق میفتد جنسش با بقیه جاها متفاوت است و مسئولانی که مسئولیتی را بر عهده می‌گیرند ضمن اینکه شخصیت برجسته‌ای هستند و در دانشگاه کار کردند همه سعی‌شان را برای موفقیت مسئولان جدید می‌گذارند.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین حمزه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه شهید باهنر کرمان، بیان کرد: انتظار ما این بود در این جلسه در خدمت آقای زلفی گل وزیر علوم هم باشیم زیرا دانشگاه شهید باهنر کرمان جزء ده دانشگاه برتر در رتبه‌بندی کشوری قرار دارد.
وی افزود: مطالبه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از وزارت علوم و رؤسای دانشگاه‌ها این است که سند دانشگاه اسلامی را مورد توجه جدی قرار دهند.
حمزه ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد اساتید در بسیاری از دانشگاه‌ها هنوز این سند را مطالعه نکرده‌اند در حالی که ساعت‌ها برای تدوین  این سند وقت گذاشته شده است.
وی تصریح کرد: اگر سند را اساتید مطالعه کنند دید آن‌ها در حوزه‌های فرهنگی، مدیریتی، آموزشی و غیره تغییر خواهد کرد به همین دلیل بهتر است نام آن را سند تحول در نظام آموزش عالی بگذاریم.
گفتنی است در این مراسم از زحمات محمد علی طاهر تقدیر و حسین اکبری فرد به عنوان ریاست جدید دانشگاه شهید باهنر کرمان منصوب شد.
شایان ذکر است محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، شهباز حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله کرمان و جمعی از اساتید و رؤسای دانشکده‌های این دانشگاه در این مراسم حضور داشتند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85135
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.