مراکز آموزش نیازمند آموزش‌های مهارتی

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: مجلس یازدهم مصمم است تا موضوعات آموزش در همه مقاطع، رویکرد مهارتی به خود بگیرد تا اثرگذاری فارغ التحصیلان در مدارس و دانشگاه ها افزایش یابد زیرا این نوع تحول می‌تواند کارآفرینی کند.

محمدمهدی زاهدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با نقش مجلس در تحول‌گرایی و تحول‌خواهی، گفت: تحول گرایی حوزه های مختلف دارد اما مهم‌ترین آن، تغییر رویکرد اقتصادی در کشور است. توجه بر اقتصاد مقاومتی و درون‌زا و اقتصاد دانش بنیان لازمه ایجاد تحول است. از سوی دیگر نظام بودجه ریزی و ساختار بودجه ای کشور هم باید متحول شود.

زاهدی معتقد است: مجلس برای برداشتن گام‌های تحول باید مباحث فرهنگی را نیز مورد توجه قرار دهد. موضوعات پژوهشی هم باید به سمت کاربردی شدن و رفع نیازهای کشور برود. یکی از گام‌های دیگر تصویب بودجه پژوهشی متناسب است. همچنین در حوزه فناوری باید ارتباط بیشتر بین دانشگاه و حوزه صنعت ایجاد شود به خصوص در راستای صادرات فناورانه و محصولات شرکت های دانش بنیان تحول لازم است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس یازدهم در حوزه‌های دیگر مانند فرهنگ تمدن‌ساز باید متناسب با گام دوم انقلاب، تحول جدی در باورهای فرهنگی و اجرای ایجاد کند، به صورتی که نهادینه شود. بخشی به حوزه آموزش از مهدکودک تا دانشگاه مربوطه و بخشی بر عهده صدا و سیما و سایر رسانه ها و حوزه های علمیه است تا تمدن سازی مورد نظر تحقق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: تحول در حوزه صنایع نیز لازم است از این رو در این حوزه باید رویکردهای جدید اتخاذ شود تا استراتژی توسعه صنعتی را پیدا کنیم، همچنین به شفافیت استراتژی توسعه کشاورزی در کشور نیاز داریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=51417
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.