نخستین طرح مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی جنوب کرمان کلید خورد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از آغاز نخستین طرح تحقیقاتی در مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، فاطمه سیدی، عنوان نخستین طرح تحقیقاتی حیوانات آزمایشگاهی جنوب کرمان را “بررسی مقایسه‌ای تاثیر ضد دیابتی عصاره های سه گیاه دارویی با داروی گلی بنگلامید بر روی موش های صحرایی دیابتی شده بوسیله استرپتوزوتوسین” اعلام کرد و افزود: در این طرح ۶۰ موش صحرایی (رت) مورد تحقیق قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: آزمایشات پیش از این برروی حیوانات در دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مشهد انجام می گرفت که انجام طرح های تحقیقاتی در خارج از منطقه، وقت و هزینه برای محققان و اعضای هیات علمی در برداشت در حالی که با راه اندازی مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی جنوب کرمان تمام این خدمات در منطقه جنوب کرمان ارائه می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر حمایت از طرح های تحقیقاتی حیوانی در مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی جنوب کرمان تاکید کرد.

وی هدف از راه اندازی مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی را انجام طرح های تحقیقاتی در بخش علوم پزشکی و تحقیقات مورد نیاز حیوانات برشمرد و گفت: طرح های تحقیقاتی پزشکی به منظور انجام مطالعات مداخله ای سلامت در این مرکز انجام می شود.

سیدی با بیان اینکه هر پژوهش حیوانی نیازمند تجهیزات آزمایشگاهی، نگهداری و پرورش درست در مکانی مطابق با استانداردهای پرورش حیوانات آزمایشگاهی و با تجهیزات و امکاناتی پیشرفته و بروز است، افزود: نخستین مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی جنوب کرمان در راستای رعایت اصول استاندارد نگهداری و انجام تکنیک های حیوانات آزمایشگاهی راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: نخستین مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی جنوب کرمان شامل محل نگهداری حیوانات، آزمایشگاه مطالعات رفتاری، شست و شوخانه، آزمایشگاه، محل نگهداری مواد شیمیایی، بخش تکثیر، بخش جراحی و کالبد شکافی، بخش بستر و بخش قرنطینه حیوانات است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از محققان، اعضای هیات علمی و دانشجویان برای انجام طرح های تحقیقاتی حیوانی در مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی جنوب کرمان دعوت کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82491
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.