آموزش و پرورش استان


وجود ۴۴۵ مدرسه یک تا پنج نفره در کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در اقصی نقاط استان اولویت اصلی آموزش و پرورش استان است از فعالیت ۴۴۵ مدرسه با وجود یک تا ۵ نفر دانش‌آموز در استان خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، رضا رضایی صبح امروز ۱۶ آبان ماه در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان با بیان اینکه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان لازم التعلیم، کودکان گروه سنی (۶ تا ۱۱) سال اولویت اصلی آموزش و پرورش استان است خاطر نشان کرد: آموزش دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در راستای انسداد مبادی بی‌سوادی در استان به صورت خانه به خانه و دانش‌آموز به دانش‌آموز پیگیری می‌شود.

رضایی با بیان اینکه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در اقصی نقاط کشور حتی با وجود یک دانش‌آموز سند افتخار جمهوری اسلامی ایران در مسیر عدالت آموزشی است، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ۷۳ مدرسه با وجود یک دانش‌آموز و ۶۳ مدرسه با ۲ دانش‌آموز در استان دایر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به گستره آموزشی ۱۰۰۰ کیلومتری نظام تعلیم و تربیت استان (۱۰۰۳ کیلومتر فاصله مدرسه شمالی و جنوبی استان) تاکید کرد: باید به گونه‌ای تلاش شود که حتی یک دانش‌آموز در استان از تحصیل بازنماند.

رضایی از فرمانداران، شورای شهر و دهیاران خواست افراد بازمانده از تحصیل و لازم التعلیم را به ادارات آموزش و پرورش و مدارس معرفی کنند و خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از ۶۸۰ دانش‌آموز در ۶ هزار و ۲۰ مدرسه استان مشغول تحصیل هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98234
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.