مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:


پس از اجرای طرح رتبه‌بندی، معلمان از شهریور ۱۴۰۰ از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در هر زمانی که احکام رتبه‌بندی معلمان صادر شود، معلمان از تاریخ یکم شهریور ۱۴۰۰ از مزایای طرح رتبه‌بندی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، رضا رضایی در نشست تخصصی با مدیران مدارس استان در بستر شبکه شاد با بیان اینکه مهارت ارتباطی مهمترین مهارت در حوزه مدیریتی است گفت: مدیر مدرسه مهمترین و اصلی ترین رکن مدرسه است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مدیران مدارس و فرهنگیان استان در زمینه پیگیری آموزش حضوری از ۱۴ فروردین خاطر نشان کرد: تحلیل آمارها نشان دهنده حضور ۹۱ درصدی دانش آموزان در مدارس استان که نسبت به روزهای اول بازگشایی مدارس، آمار حضور دانش آموزان افزایش داشته است.

وی بر پیگیری جدی انجام واکسیناسیون دانش آموزان به ویژه دانش آموزان زیر ۱۲ سال تاکید کرد و افزود: حفظ سلامت جسمانی همکاران محترم فرهنگی و دانش آموزان عزیز اولویت اصلی ما در زمینه پیگیری آموزش حضوری است.

رضایی با بیان اینکه مدیر مدرسه مهمترین و اصلی ترین رکن مدرسه است تاکید کرد: مدیر مدرسه باید در همه ی زمینه ها نظم و انضباط، گفتار، کردار و رفتار باید الگو باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مدیریت در واقع علم نیست بلکه هنر است گفت: مدیر مدرسه باید در همه ی زمینه ها در حوزه کاری اشرافیت داشته باشد و خود را با مطالعه به روز رسانی کند.

رضایی با تاکید بر اینکه مدیر مدرسه راهبر مدرسه است و سیاست های کلی آموزش و پرورش را ساماندهی می کند گفت: باید در مدارس عزت و کرامت انسانی دانش آموزان، اولیا، فرهنگیان و ارباب رجوع حفظ شود.

وی از مهارت ارتباطی به عنوان مهمترین مهارت در حوزه مدیریت نام برد و خاطر نشان کرد: مدیر مدرسه باید بین دانش آموز، اولیا و فرهنگیان تعامل و همدلی ایجاد کند.

رضایی گفت: مهارت تصمیم گیری، ایجاد انگیزه، حل مسأله و مهارت تفویض اختیار از دیگر مهارت های مهم مدیریت هستند.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در زمینه تربیت نیروی انسانی اصلا هزینه نیست بلکه برنامه ریزی برای توسعه پایدار است که همه ی کشور های دنیا به دنبال آن هستند.

رضایی بر برپایی نماز جماعت در مدارس با حضور همکاران تاکید کرد و افزود: طرح  روانخوانی قرآن کریم با همکاری موسسه قرآنی تسنیم و اولیا دانش آموزان ابتدایی در تابستان سال جاری اجرا می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر محافظت از اموال مدارس تاکید کرد و گفت: باید دانش در مدارس حفظ اموال عمومی را یاد بگیرند.

رضایی با بیان اینکه معلم تاثیرگذارترین رکن آموزش و پرورش در مدرسه است افزود: در هر زمانی که احکام رتبه‌بندی معلمان صادر شود معلمان از تاریخ یکم شهریور ۱۴۰۰ از مزایای طرح رتبه‌بندی بهره‌ مند می‌ شوند.

وی با تاکید بر توانمند سازی دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و افزود: آشنایی با آسیب های اجتماعی لازمه پیشگیری از این آسیب ها در نسل جوان و نوجوان است.

رضایی بر راه اندازی پایگاه های مطالعاتی در مدارس متوسطه دوره دوم استان تاکید کرد و گفت: ارتقا کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی مهمترین راهبرد آموزش و پرورش استان کرمان است.

بر پایه این گزارش نشست تخصصی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با مدیران مدارس استان در بستر شبکه شاد برگزار شد و بیش از یکهزار و ۷۰۰ مدیر مدرسه در این نشست شرکت کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87306
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.