۲۵ هزار دانش‌آموز کرمانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۲۵ هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز کرمانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا رضایی گفت: امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم استان کرمان در شاخه نظری از یکم خرداد ماه جاری در ۲۳۲ حوزه امتحانی آغازشده وتا بیست و هشتم خرداد ماه ادامه دارد.

او گفت: گفت: ۲۵ هزار و ۶۳۰ دانش آموز پایه دوازدهم استان امسال امتحان نهایی دارند که این امتحانات به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گفته رضایی، امتحانات پایه ششم به صورت هماهنگ منطقه‌ای (با سوالات واحد، برنامه معین و به طور همزمان از سوی آموزش و پرورش منطقه و در مدرسه)، به صورت توصیفی برگزار می‌شود، نتایج آزمون‌های کتبی، در کنار سایر ابزار‌های کیفی – توصیفی برای توصیف عملکرد و تصمیم گیری نهایی در خصوص ارتقای دانش آموزان، بهبود و جبران ضعف ها، پیشنهاد و اجرای مداخلات جبرانی آموزشی استفاده می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در دوره متوسطه اول بر اساس مصوبه ستاد امتحانات استان، بازه‌ زمانی برگزاری آزمون‌های این دوره در تمامی پایه‌ها از ۳۱ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ادامه دارد، امتحانات پایانی برای پایه هفتم و هشتم به صورت داخلی و آموزشگاهی برگزار می‌شود.

او می گوید: برای پایه نهم سوالات به صورت هماهنگ استانی و به صورت رمز شده به شهرستان‌ها و مناطق ارسال می‌شود و در ۱هزار و۲۱۴ مدرسه در سطح استان با برنامه معین و به صورت همزمان و با سوالات واحد از سوی اداره کل این آزمون‌ها برگزار شده و تصحیح اوراق در مدرسه انجام نمی شود.

رضایی می‌گوید: سوالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم با حفظ کامل شرایط امنیتی، به صورت فایل رمز شده و یک روز قبل از امتحان ارسال می‌شود و رمز سوالات با فاصله‌ زمانی یک ربع تا ده دقیقه قبل از شروع آزمون در اختیار رئیس حوزه اجرا قرار گرفته و سوالات در حوزه‌ آزمون چاپ و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

به گفته او، علاوه بر به کارگیری نیرو‌های مجرب و متعهد در حوزه‌های اجرای امتحانات نهایی پایه دوازدهم، ۱۰ ناظر استانی هم نظارت دقیق بر فرآیند امتحان به حوزه‌های اجرا را بر عهده دارند و اوراق امتحانی دانش آموزان پایه دوازدهم نظری هم به صورت تجمیعی و در ۱۳ حوزه تصحیح می‌شود.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89284
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.