پیگیری اختصاص تسهیلات ویژه به پسته کاران استان

نشست اعضای ستاد عالی پسته کشور با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار کرمان، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان پسته و جمعی از مسئولان کشوری برگزار شد.

این نشست با محوریت بررسی مشکلات حوزه پسته، صادرکنندگان پسته، پیگیری اختصاص تسهیلات ویژه به پسته کاران و توسعه صنایع مرتبط با پسته، پیگیری ایجاد صندوق حمایت از پسته، امهال تسهیلات واحدهای بخش کشاورزی و پیگیری اعطا تسهیلات اصلاح باغات از محل منابع صندوق توسعه ملی برگزار شد.

حسن پور رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در این نشست خواستار صدور بخشنامه توسط بانک مرکزی برای برقراری امکان رفع تعهدات ارزی برای صادرکنندگان پسته و خشکبار به روش واردات در قبال صادرات خود تا سقف ۱۰۰ درصد تعهد ارزی و همچنین ایجاد یک کانال سبز و سریع برای امکان واردات در قبال صادرات کلیه کالاهای مجاز وارداتی کشور در صورت استفاده از اظهارنامه صادراتی پسته و خشکبار شد.

نماینده سیرجان و بردسیر همچنین خواستار ایجاد ردیف اعتباری تسهیلات صادراتی برای پسته به روش سال های قبل از طریق وزارت جهاد کشاورزی با مبالغ مالی ۲۰۰ میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی به صورت ارزی و یکهزار میلیارد تومان با نرخ ۱۱ درصد به صورت ریالی شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان همچنین ایجاد ردیف اعتباری تسهیلات تولید کشاورزی به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد تومان به صورت فوری تا اغاز فصل جدید تا شهریور ماه را سال جاری با امکان وثیقه گذاری باغ کشاورزی را مطرح کرد و خواستار تعیین تکلیف زمین ها و باغات کشاورزان برای اخذ سند مالکیت رسمی برای اراضی کشاورزان شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53696
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.