دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان:


بیش از ۶۰ درصد نامزدهای مدنظر ما رد صلاحیت شدند | امکان ارائه فهرست استانی نداریم

دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: بیش از ۶۰ درصد نامزدهای مدنظر این تشکل برای انتخابات مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شدند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از گفتارنو، محمدرضا نژادحیدری دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: انتظار می‌رفت پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم کرمان و خوزستان در خصوص ایجاد رقابت و میدان دادن به جناح‌های سیاسی در انتخابات مجلس، فضا برای تشکل‌ها و نیروهای اصلاح‌طلب بیش‌ازپیش فراهم گردد.

 نژادحیدری افزود: اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد و ما شاهد رد صلاحیت گسترده اندک اصلاح‌طلبان ثبت‌نام کرده در انتخابات بودیم.

 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان از معدود تشکل‌های اصلاح‌طلب در سراسر کشور بود که از شخصیت‌های سیاسی و افراد مؤثر برای حضور در انتخابات دعوت کرد؛ چون معتقد بودیم صندوق رأی همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است و هیچ تغییری جز از مسیر صندوق امکان‌پذیر نیست.

 نژادحیدری در پاسخ به این سؤال که آیا نامزدهای رد صلاحیت شده در موعد قانونی اعتراض می‌کنند یا نه افزود: ما علی‌رغم اینکه نسبت به تغییر در نتیجه بررسی صلاحیت‌ها تردید جدی داریم؛ اما از نامزدهای تأیید نشده درخواست کردیم تا در زمان قانونی نسبت به اعتراض به نتایج اقدام نمایند اگر چه تعدادی از افراد علاقه‌ای به اعتراض ندارند و آن را بدون فایده تلقی می‌کنند.

او در پاسخ به این سؤال که آیا جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان از انتخابات کنار می‌کشد توضیح داد: در حال حاضر امکان ارائه یک فهرست استانی برای ما وجود ندارد و نامزدی برایمان باقی نمانده. ضمن آنکه نمی‌توان تأثیر منفی رد صلاحیت اصلاح‌طلبان در سطح کشور را در فضای استان نادیده گرفت.

 نژادحیدری ادامه داد: با گفتگویی که با دوستانمان در احزاب سراسری داشتیم مشخص شد مجموعاً در کل کشور ۳۰ نامزد از جریان اصلاح‌طلب تأیید صلاحیت شده‌اند که این موضوع تأثیر مثبتی بر فعالان سیاسی قائل به مشارکت در انتخابات نداشته است.

 او در پاسخ به این سؤال که تصمیم نهایی جمعیت برای حضور یا عدم حضور در انتخابات چه زمانی مشخص می‌شود گفت: جلسه مشترک شورای مرکزی، دفتر سیاسی و رؤسای حوزه‌های شهرستانی جمعیت به‌زودی برگزار و در خصوص انتخابات در آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113556
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.