مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر کرمان اعلام کرد


سی‌تی‌اسکن بیمارستان باهنر فعالیت نمی‌کند| ارجاع بیماران به بیمارستان شفا و افضلی‌پور

دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان باهنر غیرفعال است. به گفته مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر کرمان تا زمان رفع مشکل موجود دستگاه، بیماران نیازمند سی‌تی‌اسکن بر اساس پروتکل‌های درمانی به بیمارستان‌های شفا و افضلی‌پور ارجاع داده می‌شوند.

به گزارش «کرمان نو» دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان باهنر از دو روز گذشته غیرفعال بوده است. باتوجه‌به موافقت‌نکردن دانشگاه علوم پزشکی به‌منظور مصاحبه تلفنی، پس از ارسال پرسش‌ها این خبر بر روی سایت علوم پزشکی کرمان منتشر شد. در متن این خبر آمده است:
وجود اینکه تیوب سی‌تی‌اسکن این مرکز دو تا سه ماه اخیر تعویض شده بود و عمر مفید تیوپ ۹ ماه تا یک سال است، اما به دلیل حجم مراجعات زیاد و استفاده مکرر از این دستگاه عمر مفید تیوپ جدید پایان‌یافته است.
سعید بابایی، مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر کرمان، اعلام کرده است: دلیل استفاده بیش از حد از این دستگاه این است که بیمارستان باهنر مرکز ترومای استان و جنوب شرق کشور محسوب می‌شود و بسیاری از بیماران استان کرمان از جمله جنوب استان علی‌رغم وجود دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن در مراکز درمانی خود و حتی استان‌های هم‌جوار به این بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.
او شرکت واردکننده دستگاه سی‌تی‌اسکن را زیمنس عنوان کرد و گفت: بلافاصله پس از پایان‌یافتن عمر مفید تیوپ مکاتبات لازم را با این شرکت انجام داده‌ایم و شرکت نیز پاسخ داده است که تیوپ این دستگاه در گمرک وجود دارد و در حال ترخیص است.
او اضافه کرد: تا زمان رفع مشکل موجود دستگاه، بیماران نیازمند سی‌تی‌اسکن بر اساس پروتکل‌های درمانی به بیمارستان‌های شفا و افضلی‌پور ارجاع داده می‌شوند.
او گفت: باتوجه‌به نیاز بیمارستان شهید باهنر به دستگاه سی‌تی‌اسکن، از مدت‌ها قبل دستگاه دومی خریداری شده است و فضای فیزیکی آن نیز در نظر گرفته شده و اکنون مراحل نصب و راه‌اندازی این دستگاه طی می‌شود و امیدواریم تا یک یا دو ماه آینده فعالیت خود را آغاز کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110707
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.