معاون اقتصادی استاندار اعلام کرد


صندوق بازنشستگی فولاد در واگذاری شرکت زغال‌سنگ کارشکنی می‌کند

نام تجمعات به شرکت زغال‌سنگ گره‌خورده. ناتوانی در تأمین مالی و تولید شرکت را فلج کرده. این شرکت ماه‌هاست که حق ۴ درصد بیمه تأمین اجتماعی را نپرداخته و کارگرانی که از ماه آبان بازنشست شدند هیچ مقرری نگرفتند. علی‌رغم اینکه پیش از سال استاندار کرمان از واگذاری این شرکت به صدر تأمین و حل مشکلات کارگران خبر داده بود اکنون معاون اقتصادی استاندار اعلام کرده که صندوق بازنشستگی فولاد در واگذاری شرکت زغال‌سنگ کارشکنی می‌کند.

به گزارش کرمان‌نو، روز چهارم است که کارگران زغال‌سنگ در اعتراض هستند. بیمه درمانی برای تعدادی از بازنشستگان قطع شده. افرادی که از ماه آبان بازنشست شدند نه بیمه درمانی دارند و نه حتی حقوق بازنشستگی گرفتند. کارگران فعلی آینده خود را در وضعیت بازنشستگی کارگران سابق می‌بینند. افرادی که بعد از سال‌ها کار در معادن زغال‌سنگ در زیر زمین و مشکلات ریه حتی پایان کار خود را هم نگرفتند. شرکت دچار مشکلات شدید مالی است و حقوق اسفند کارگران به‌تازگی پرداخت شده و مجموع بدهی شرکت صرفاً به یک سازمان تأمین اجتماعی به بالای ۳۵۰ میلیارد تومان رسیده است

 

دستور وزیر برای انتقال شرکت زغال سنگ
 

سال گذشته مسئولان دولت راه نجات این شرکت را در واگذاری شرکت به صدر تأمین دیدند. اتفاقی که استاندار کرمان آن را تأیید کرده بود؛ اما اکنون معاون اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه واگذاری شرکت معادن زغال‌سنگ استان از صندوق بازنشستگی فولاد (ذیل وزارت تعاون) به صدر تأمین (زیرمجموعه شستا و وزارت تعاون) می‌تواند مشکلات این معادن را رفع کند گفت: این صندوق باوجود دستور وزیر تعاون و تصویب در هیئت‌امنای تأمین اجتماعی، در بحث واگذاری این شرکت کارشکنی می‌کند.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان بیان کرد: از زمانی که معادن زغال‌سنگ کرمان به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شده هیچ‌گونه توسعه در آن اتفاق نیفتاده و وزیر تعاون نیز در سفر به کرمان، وضعیت این شرکت را از نزدیک بازدید کرد و مجموعه استان در آنجا به وزیر پیشنهاد داد که باید بحث واگذاری زغال‌سنگ انجام شود.
 حسن‌زاده معتقد است بایستی شرایطی فراهم شود که شرکت زغال‌سنگ استان کرمان در آینده به سمت صادرات زغال‌سنگ برود و در نقطه فعلی متوقف نشود؛ استان کرمان در این زمینه طرح جامعی را مصوب کرده و استاندار کرمان در تدوین این طرح، دنبال توسعه زغال‌سنگ کرمان به‌صورت کارشناسی است
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهریورماه این موضوع را در تهران به‌صورت کارشناسی بررسی، پیگیری و سال گذشته مصوب کرد؛ اما باگذشت سه تا چهار ماه پس از آن هیچ اتفاقی در بحث واگذاری اتفاق نیفتاده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117504
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.