واکنش معاون استاندار به حجم بالای تصادفات کرمان در عید


کمترین پاسگاه‌ها و پلیس‌راه‌ها در کرمان است

بعد از پخش ویدئو با عنوان «تکرار نحس پرتصادف‌ترین استان در نوروزها» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در خصوص این موضوع نکاتی را ارائه کرد. آیت‌اللهی موسوی اعلام کرده که کرمان رتبه اول طول راه‌های کشور را دارد که بخش عمده‌ای هنوز دو طرفه‌اند و از نظر تعداد پاسگاه‌ها و پلیس‌راه‌ها که بایستی از بودجه ملی تأمین شود در رتبه سی‌ام قرار گرفته است.

 سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی، با بیان اینکه استان کرمان از لحاظ طول راه‌ها در کشور رتبه اول را دارد و ۲۳۲۰۰ کیلومتر مجموع راه‌های استان است، گفت: متأسفانه بخش عمده‌ای از راه‌های استان دوطرفه است و بایستی از منابع ملی برای دوبانده شدن هزینه گردد.
 به گفته او استان کرمان در ۸ماهه سال جاری با حدود ۹۲۹ کشته در تصادفات برون‌شهری و درون‌شهری در رتبه دهم کشور قرار دارد که اگر از این آمار همان شوتی‌ها و قاچاق‌بران کسر شوند آمار استان به حدود ۸۵۰ نفر خواهد رسید.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه استان از لحاظ پاسگاه‌های پلیس‌راه و راهدارخانه‌ها که بایستی از منابع ملی تأمین اعتبار شوند در رتبه سی‌ام کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: استاندارد نبودن خودروها، جاده‌ها و عدم رعایت قوانین رانندگی توسط رانندگان و مواردی ازاین‌دست بیشترین علل تصادفات است.
 به گفته او استان‌هایی که از لحاظ طول راه‌ها از کرمان پایین‌تر بودند از نظر آمار تصادفات بالاتر از استان هستند. او دراین‌رابطه تشریح کرد: استان کرمان ۱۱/۲ درصد وسعت کشور را دارد که اگر این نسبت را به تلفات کشور لحاظ کنیم (کشور در ۸ماهه حدود ۱۴۵۰۰ نفر تلفات داشته است) استان حدود ۱۴۰۰ نفر فوتی را می‌بایست تجربه می‌کردیم، تردد در استان نیز بنا به اعلام راهداری، ۲۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد و حتماً این رشد باعث تصادفات بیشتری خواهد شد.
 او متذکر شد که وعده روشنایی ورودی جاده‌ها را نداده است، بلکه از راهداری‌ها و شرکت‌های برق مطالبه کرده که ورودی شهرها برای نوروز روشن گردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114247
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.