مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان عنوان کرد؛


لزوم ایجاد بستر مکاتبات الکترونیک بین ثبت‌اسناد و شهرداری کرمان

سیدمهدی هاشمی با اشاره به نقش قابل‌توجه حذف مکاتبات فیزیکی در صرفه‌جویی در وقت و هزینه مراجعین و نیز ارتقای امنیت مکاتبات، ایجاد زیرساخت مکاتبات مکانیزه بین ادارات ثبت‌اسناد و شهرداری‌ها را ضروری دانست.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط‌عمومی اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان، ظهر امروز سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان با محسن تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان دیدار و ضمن تبریک انتصاب وی، پیرامون توسعه روابط و ارتقای همکاری‌های فی‌مابین گفتگو کرد.

هاشمی با بیان اینکه شهر کرمان باسابقه کهن تاریخی و فرهنگ غنی، از جایگاه اصلی خود فاصله دارد، اظهار داشت: انتصاب شما به‌عنوان شخصیتی تحول‌گرا، بارقه امیدی ایجاد کرده است و امید است باهمت جهادی عمران و آبادانی را برای شهر کرمان به ارمغان آورید.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان ابراز کرد: ادارات ثبت‌اسناد و شهرداری‌ها جزو پرمراجعه‌ترین دستگاه‌های خدمات‌رسان بوده که حوزه وظایف مرتبط و ارتباط تنگاتنگ دارند و بهبود فرایندهای فی‌مابین، برای تسهیل امور مردم ضرورت دارد.

او اضافه کرد: مکانیزه شدن مکاتبات بین ادارات ثبت‌اسناد و دفاتر اسناد رسمی با شهرداری‌ها علاوه بر کاهش مراجعات حضوری مراجعین، تأثیر بسزایی در جلوگیری از جعل و سوءاستفاده از مکاتبات اداری دارد و ایجاد زیرساخت مکاتبات الکترونیک بین ادارات ثبت‌اسناد و شهرداری‌ها یک ضرورت است.

هاشمی با اشاره به اینکه ادارات ثبت‌اسناد و املاک اسناد تفکیکی عرصه و آپارتمان‌ها را بر اساس نقشه‌های موضوع ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها و گواهی پایان کار صادره از شهرداری‌ها صادر می‌کنند، ایجاد ادبیات مشترک بین شهرداری، نظام‌مهندسی و ادارات ثبت‌اسناد نقش مؤثری در تسریع ارائه خدمات و در نتیجه کاهش هزینه‌های مردم دارد که این مهم با انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه امکان‌پذیر است.

همچنین محسن تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان با اشاره به اینکه اقدامات جزیره‌ای و نبود نگاه بلندمدت یک آفت است، بر لزوم ارتقای تعاملات شهرداری و ثبت‌اسناد و املاک تأکید کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115464
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.